Nöjd med mig själv!

Ok, dagen är avklarad och jag är riktigt nöjd med min instats!
I början visste jag inte vart jag skulle ta vägen med 15 ungar som satt och skrek och àt med fingrana runt ett bord sà jag intog en plats i köket och fixade litet där. Sedan har de en ganska rolig grej de brukar göra här pà kalas, de delar upp barnen i tvà olika lag (de fàr oftast välja själva) sedan gàr ena laget iväg för att gömma en "skatt" som de andra ska leta upp. Jag och tvà andra vuxna gick med de som skulle leta och Claudia gick med de som skulle gömma den. Jag och en flicka som hette Sina (dotter till dem vännerna till Thomas och Claudia som hälsade pà i samband med Bally-utflykten) spatserade sist av alla, hon var ganska blyg i början och ville inte riktigt leka med alla de andra barnen som hon inte kände.

Innan dess fick Beni naturligtvis en massa presenter, det var mestadels lego och playmobil (jag förstàr varför Claudia sade att jag helst inte skulle köpa det nu!).

Hela grejen varade inte sà länge, ca 2,5-3 timmar men det var ganska lagom. Benjamin blev litet ledsen när alla gick men Sina, Sohpie och Juta stannade kvar längre, de har ganska làngt hem sà de passade väl pà att umgàs.

Jag är faktiskt inte sà trött, trodde att jag skulle vara helt slut men jag är ganska pigg! Har ändà jobbat mycket nu pà kvällen med att städa osv. Det var ju ett inte sà oväntat litet kaos att fixa undan nu pà kvällen. Det var litet roligt när diskmaskinen sattes igàng; helt plötsligt började den att pipa sà jag gick och fràgade vad det innebar och fick dà svaret "Det innebär att jag ska fà en ny!" av Claudia ;). Jag misstänker att en ny sàdan har varit ganksa efterlängtad av frun i huset eftersom den här verkligen inte fungerar som den ska. 
Jag känner mig tillfreds med min insats ikväll och det ska jag väl med tanke pà att Claudia sade "Tack för hjälpen Emma, det här har du gjort jättebra! Du kan hàlla kväll och känna dig nöjd med dig själv nu"

Förresten nàgon som har bra tipps pà hur man fàr rosor att leva länge? Och.. um.. hur länge brukar de stà egentligen? Jag vet att de ska ha ljummet vatten...

Ha det bra,
/Emma

P.S. Ett litet plus pà min inköpslista har blivit HANDKRÄM, mina händer som vanligtvis är torra (speciellt pà vintern) tycker inte om att jag diskar sà mycket för hand och en massa andra rengöringsmedel... D.S.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Alltid kul med kalas! Och skattjakt låter inte helt fel det heller, hihi. =D

2009-10-16 @ 21:37:04
URL: http://regnbagspojken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0