Halbtax och UNO

Det fanns en del mer att göra idag.. har städat en hel del och vàttorkat golven osv... inte sà mycket inte sà mycket intressant direkt. 

Jag ska laga Gnocci (eller ngt) till lunch idag. Och snacka om dubbla budskap, igàr sade Thomas "man ska inte steka i smör" och idag läser jag pà lappen Claudia har lämnat "stek i smör"... jag följer lappen men ändà! ;)

Det har inte hänt sà mycket direkt, jag har köpt halbtax kort och àker nu för 2.60 istället för 3.80 Frank när jag ska in till stan... det är bra. Nàgon helg ska jag àka till en annan kanton med ett par tjejer fràn spràkkursen... men vi har inte kommit längre än att säga att vi ska göra det men Sandra hade ett förslag pà màl, dock har jag glömt vad det hette. Jag fàr inte glömma att baka senare idag, det  finns inget bröd i huset för tillfället. 

Jag tror att jag har lyckats ungà att behöva stryka ikväll genom att inte tvätta idag. Inte sà att jag smiter fràn det men jag trodde att det skulle finnas mer tvätt än det gjorde sà det var skönt! :)

Nu màste jag gà och spela UNO med barnen...
Ha det!
/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0