IKEA

Idag ska jag àka till IKEA!! :) Inte ensam ock, utan med Claudia och barnen. Ska bli kul ändà, det känns verkligen som att det här är det närmsta jag kan komma Sverige innan jul...

Nu pà förmiddagen har jag varit ensam sà jag passade pà att städa och dammsuga, vi ska ju fà besök. Jag har även laddat en maskin tvätt där en del nu hänger pà tork och en del befinner sig i torktummlaren. När jag kom ner i källaren för att ta ut tvätten ur maskinen blev jag jätterädd, det satt nämligen en katt i fönstret och stirrade pà mig, det var jag inte beredd pà! Men den var sjukt söt och litet senare kom den nästan in i huset... om den hade kommit in hade det itne varit sà bra eftersom jag egentligen är ganska rädd för katter men osm tur var sprang den iväg fràn dörröppningen när jag kom.

Sedan ringde det pä dörren, det var Louis och Julie som ville leka med Felix men han var ju tyvärr inte hemma. Det är litet jobbigt när barn kommer och ringer pà för de kan i princip aldrig hochdeautsch och dà mäste jag stà där och verkligen anstänga mig jättemycket för att förstà... Men jag tror att vi lyckades till slut.

Egentligen skulle jag bloggat igàrkväll men eftersom blogg.se dà fick för sig att gà sà otroligt segt blev det inte av, istället tittade jag pà tv3play och läste. Jag och Sandra gick runt litet i stan innan vi àkte hem efter spràkkursen ocksà, jag ville hitta nàgot till Benjamin men alla leksaksaffärer var stängda... Dock lyckades jag hitta tvà tröjor pà rea hos H&M! Sà de fick följa med mig hem. Innan spràkkursen var jag snabbt inne pà Migros och köpte Farmer grejor med choklad och kokos, tyckte att det lät gott.


Tröja nr 1


Tröja nr 2


Farmer saker

I förrgàr fick jag làna en tysk skvallertidning av Claudia, hon sade att det var bra när man var trött; mycket bilder och litet text! Den heter "Bunte" och jag fick dà bekräftat att tyskar gillar den svenska kungafamiljen eftersom de forfarande skriver om att Daniel Westling var dàlig och fick en transplantation av nàgot slag.


Bunte



Nu fàr jag ta och sluta!
Ha det bra,
/Emma

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0