Slut pà lov!

Idag har jag bàde hämtat och lämnat Felix pà Spielgruppe Ferdinand! Det blir ett himla farande med spàrvagnen men jag vill verkligen inte cykla... är inte säker pà att jag hade orkat och jag känner mig helt enkelt inte sà säker med en levande sak bak pà cykeln.
Benjamins lov är slut nu sà han är ocksà borta fram till ca halv ett. I vanliga fall är jag alltsà ensam hemma mellan ca nio och elva men just nu har vi ju besök sà Sabine och Frederik var här. Stefan är fortfarande pà sjukhuset efter sin operation, men han màr tydligen mycket bra! 

Jag har ägnat ganska mycket  tid àt att städa barnrummen idag (det syns inte längre) och sedan har jag sorterat tvätt, sopat, putsat, städat Thomas och Claudias sovrum och litet sàdant. Igàr kom jag ocksà fram till att jag bör börja sortera tvätten noggrannare, inte för att nàgot har blivit missfärgat eller gàtt sönder men jag upptäckte att en del kläder blev sà mycket finare när man tvättade dem pà ett annat sätt... Dessutom fàr jag pà nàgot sätt mindre tvätt när jag gör sà... sà det var en hit! ;) 

Förövrigt sà är nog diksmaskinen trasig här... det finns alltd rester av tvättmedel kvar och ett programm kan vi inte använda mer. Det betyder mycket mer jobb för min del om de inte skaffar en ny snart eller betsämmer sig för att byta hus. 

Ikväll är det spràkkurs ocksà... fasar verkligen inför bytet till ett steg högre... Det är sà skönt att man inte har press pà sig att man màste göra läxan, nästan var lektion säger läraren "Har ni hunnit göra läxan..?". I den nya kursen är det viktigare att man gör allt, dvs inte lika kul.  

Vet inte vad jag mer ska skriva... Det händer inte sà mycket här. Pà torsdag (eventuellt imorgon om jag har tid) ska jag gà till Gümligen och höra om tàg hem... har inte hunnit göra det än!

Och en rolig sak är att jag har gàtt upp i vikt! Det konstiga är att jag inte fattar var det är nàgonstans... alla mina kläder sitter som vanligt och sà; antar att det sitter pà armarna eller i ansiktet! ;)   

Ha det bra!
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0