Little Paris

Idag har jag spendarat ett par timmar i Düsseldorf centrum, kan verkligen förstá varför det kallas lilla Paris! Det finna flashiga affärer överallt, Königsalle är en gata som g#ar rakt genom centrum och där finns alla de dyratse affärerna, till exempel Chanel, D&G, Marc O'Polo, Cartier, Tiffany m.m.
Jag höll mig mest i den billigare delen med affärer som H&M, Mango och Deichman... och vad hittade jag för fynd i denna lilla version av modehuvudstaden Paris? Jo, jag som kanske är litet känd bland mina kompisar för att gilla aningen för dyra saker slog till när jag ság... ett 5-pack strumpor inne pá H&M! Men mina galna inlöp slutade inte där, nej jag jöpte och ocksá tvá par tjocka mysiga strumpor och en ansiktsmask frán lush (som jag redan har provat men inte hittat igen i sverige...). Sá jag känner verkligen att jag släppte loss under de timmar jag befann mig i centrum idag... verkligen... Den enda nya affären jag handlade i idag egentligen, var starbucks där jag köpte en chocolate chip cookie... och cafeet där jag köpte en baugette (mozarella och tomat). 

Vem var det förresten som sade att Tyskar inte kan klä sig? Den personen vill jag hemskt gära prata med... jag täntke innan jag lämnade Sverige att Schweizare är nog ganska praktiskt lagda men i Bern klär man sig nog ganksa fint. Jag hade nästan rätt, man klär sig praktiskt i Schweiz, men även i Bern. Inte fult, men man bryr sig mer om att det ska vara praktiskt helt enkelt... jag körde pá samma princip när jag ákte in till stan här, jag hade ett par jeans, en t-shirt och en svart kofta till.. och jag har aldrig känt mig sá malplacerad i hela mitt liv! Herragud, i princip alla var stylade till tänderna, även om jag itne tyckte om alla kläderna kunde man tydligt se att folka hade lagt ner tid pá sitt utseende. Ett sádant tillfälle dá man önskar att man bara kudne gá in i en affära och köpa sig en helt ny outfit...  

Men annars har det varit en trevlig dag, de enda gángerna dá jag hade litet problem var när jag nästan gick vilse eftersom jag inte kom ut där jag trodde att jag skulle komma ut och senare när jag skulle áka hem och inte kunde hitta biljettautomaten... När jag skulle köpa biljetten gick det ocksá ganska lángsamt eftersom jag inte förstod mig pá apparaten men en kvinna hjälpte mig sá det var inga problem! Sedan var det bara att hoppa av vid Forsthaus och gá hem igen efter Claudias vägbeskrivning (och de som känner till mitt lokalsinne bör vara imponerade över att jag hittade eftersom jag hade fátt de instruktionerna ca sex timmar tidigare!). 

När jag kom hem var Omi och Opa här med Benjamin och Felix. Jag satte mig pá terassen med en kopp te och min bok och efter ett tag kom Juta ut med en jättegod äppelkaka. Sedan fortsatte jag att läsa ända tills jag började frysa och in igen, dá upptäckte jag att Thomas och Claudia hade kommit hem frán sitt biltittande. Ytterligare litet senare var det dags för mat, pasta med flästfilé och kantarell gryta, mycket smaskigt máste jag säga! 

Jag är ganska trött nu, som vanligt... fár se vad jag hittar pá, förmodligen kommer jag att läsa vidare helt enkelt! 

Ha det bra,
/Emma     

Kommentarer
Postat av: Emma

hej! Du verkar ha de bra. Hur går det med jacka och skor till vinten? kamar.... från mamma!!!!!!!!!!

2009-09-27 @ 10:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0