Ett kärt återseende

Idag har jag ätit med rika människor! :) Det var lätt att läggamärke till eftersom ingen hade jeans (förutom jag) och alla kvinnor hade pastellfärgade eller randiga skjortor/blusar... när man beställde in spaghetti var det också vad man fick, och då menar jag bara spaghetti! Eller, det fanns ju litet olja, persilja och vitlök på, men inget mer... Gott var det dock! 
Anledningen till denna fina lunch idag var för att vi åkte båt runt Thunersee, jag har gjort det en gång förut (dagen efter att jag kom hit) men då var det bara en kort tur eftersom vi inte hade tid att gå hela vägen tillbaka. Idag åkte vi hela vägen runt, inklusive lunchen tog det ca fyra-fem timmar... 

Jag har dessutom kört litet grand, till exempel på autobahn! Allting är inte som i Sverige... men det ska nog inte vara så svårt att komma in saker och ting här! En sak som jag har märkt är dock att man inte kan släppa gasen här... man kör upp i bakluckan på bilen framför och bromsar sedan ganska mycket... det finns inte en människa här som skulle få tanken att anpassa hastigheten med gaspedalen!   

Lucy, Thomas, Benjamin och Felix cyklade dit... men det är ganska långt och de fick hålla på i ca. 2 och en halv timme!
Jag har tagit ett par bilder, orkar dock inte lägga up dem nu så ni får kanske se dem senare!

Ha det bra!
/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0