Litet mer socker kanske..?

Jag har äntligen bakat den där kakan nu... den blev inte så bra...

Den SER relativt god ut (åtminstone nu när man kan se insidan) men den är en aning för söt (tungan kryllar sig). Jag tror att det har att göra med att Lucie inte köpte mörk choklad utan bara blockchoklad... det brukar ju stå om det är ljus eller mörk men här stod bara "block choklad"... Den blev litet hård också... eller knaprig ska man kanske säga! ;) Men ätbar åtminstone! Jag får väl prova igen och då läsa igenom receptet en gång till så att jag inte har missat något! Hade ganska mycket problem med att vispa äggen dessutom, de hade bara en stavmixer... tror jag att det var åtminstone... som man visserligen kunde vispa ägg med men det gick fortare att göra det för hand... fick hjälp av Marti (jag är relativt säker på att hon heter så..) som var här för att säga hej då till Lucie.

Sedan har jag gått vilse i Bern idag, åkte in en runda för att titta litet grand och lyckades tappa bort mig totalt... ganska kul var att någon kom fram till mig då och frågade om vägen till ett ställe jag inte ens uppfattade namnet på... jag sade bara att jag inte visste... känns liksom bra att ge vägbeskrivningar när jag inte vet var jag är själv! ;) Men jag kom rätt till slut, har nog aldrig blivit så glad över att se Zytglogge (Zeitglockenturm) förut! :)

Thomas kommer hem ikväll/inatt precis som Claudia, han har varit i Berlin och Claudia är på någon avskedsgrej för sin chef! Jag vet inte vad som händer i helgen...

Ha det bra!
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0