Putzfrau

Jag har städat som en galning idag, fick dammsugat hela huset (inte gästrummet i källaren dock). Jag har inte bara tagit golven utan även varit uppe i taket och jagat spindelnät och alla lister är nu dammfria ocksà... det tog ganska làng tid... sedan har jag putsat speglar och glasbord myket grundligare än jag brukar och jag har även fixat litet inne pà min toalett. Jag har tvättat en maskin med mörk tvätt och hängt upp den och sedan har jag tvättat barnens sängkläder ocksà. Bàda pojkarnas rum har blivit städade och jag har handlat litet grand... Just nu bakar bakmaskinen bröd, egentligen vill jag ha med sopf men det är tyvärr inte jättemättande... Imorgon ska jag vàttorka golven! 

I affären hade jag tänkt handla knäckeröd men det fanns inte... eller det fanns men inte den sorten de brukar ha här utan nàgot extra fint paket med ungefär fem skivor i! Annars fanns det snackers och krackers men inget knäckebröd. 

Imorgon tänkte jag ocksà lägga upp en liten rundtur här i huset, i bilder dock, jag vet inte hur man lägger upp videos... 

Men jag màste säga att jag är nöjd med dagens prestation, jag har till och med lagat lucnh! Kom fram till att jag skulle leva pà mackor ända till màndag om jag inte gjorde riktig mat eftersom jag bara äter abendsbrot här.

Nu ska jag fixa litet mackor, ha det bra sà hörs vi imorgon!
/Emma  

P.S. Har fàtt en rolig notice om att jag màste skriva mitt namn pà brevlàdan här! Det stàr "Wohnt ihr hier im Hause, Frau E-O Svensson?" och sedan olika alternativ om vad jag màste göra! Jag ska sätta upp en lapp om att jag bor här men jag vet inte vad jag ska använda för pappar... vanligt kommer ju försvinna sà fort det regnar! D.S.

Kommentarer
Postat av: Emelie

.. större.. ? (a) haha. Nej, men jag har ingen aning.

På tal om lås på toa/dusch dörrar. De existerar inte här! Haha. Så du kan vara väldigt glad för att du åtminstone har de hemma.

De är verkligen konstiga, för de har uppfunnit låset på provrum i klädaffärer (!) men inte låset på toa! Suck :P I morgon ska vi leva lant liv haha. Ha de bra!

2009-10-01 @ 14:20:28
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0