Bea blev tant

Gud vad jag är dålig på att uppdatera bloggen... men jaja, nu kommer ett inlägg i alla fall. Idag fick jag en jättetrevlig överraskning när jag kom till skolan, där låg nämligen två julkort och väntade på mig! Ett från storasyster Maria med familj och ett från Farmor! Jättefina och roliga att få, jag fick nästan litet hemlängtan.. ;)
Det har väl inte hänt så mycket sedan sist egentligen, i går ar vi lediga och gjorde absolut ingenting, satt bara hemma och slappade. Ganska skönt.
Idag bev ju Bea vuxen här i japan, nu måste jag inte vara hennes förmyndare längre (jag fick ju skriva på som något "förmyndar" liknande när vi köpte mobiler eftersom hon inte var myndig än). Jag och Pamela var dock väldigt gulliga imorse när vi försökte smyga ut (bea kom ju och ville prata med oss mitt i att vi skulle gå..) och köpte en tårta till henne, väldigt god måste jag säga! Men bagaren där tror mog att jag är en kakgalning för jag har varit där tre gånger på en vecka typ... Men vi fick te och varsin liten kaka för den "långa" väntan då han skrev "Beatrice" på tårtan.
I skolan gick vi igenom något ganska krångligt men ändå lätt... det är en lååång ändelse och innan man har lärt sog att böja verben litet mer utan att tänka efter så kan det bli litet krångligt.

Jaja, jag tänkte lägga utt litet gamla bilder som inte kommit in på datorn förräns idag...


Så här ser det under marken i tenjin... tror att jag har lagt upp en sådan här bild förut men jag ville visa juldekorationerna.. som inte syns alls här... :S


Japaner verkar gilla tyskland, det här bara en av många saker jag har sett här som kommer från tyskland! Die Maus, Felix och Beni gillade det här mycket.


Den här stora nallen sitter i tenjin... den är verkligen STOR.


Och stundvis väldigt OND.


Och sist men inte minst, vår adventsljusstake! Väldigt brandfarlig men ombuggd X-antal gågner eftersom den välts ner med jämna mellanrum...

Jaja, det var väl allt för den här gången!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0