Prov två avklarat

Ok, idag skrevs kanjiprovet.. det gick nog ganska bra men det var väldigt pinsamt för min lärare visade mitt färdiga prov för en kines och en taiwanes och sade "bea gjort av henne va?" och de svarade "öh... ja... hon är väl duktig..?" men de tycker ju att mina tecken ser ut som barnskrift (helt sant, vi har fått höra det av en annan från taiwan).
Sedan fick vi tillbaka det andra stora provet som vi gjorde i fredags, jag fick 87/100, tredje bäst i klassen! Men det var nog tur till viss del... Vi fick ingen läxa, måste bara öva kanji som vanligt.

Jag lovar att jag ska ta bilder på när vi skär sushi! ;)

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: M.S.

Inte bara tur, Emma! Om man är "duktig", kan man också göra intelligenta gissningar och knipa en eller annan poäng. Du gläder Din Farmor! Kram.

Från ett snötyngt Lund!

2010-12-07 @ 13:49:23
Postat av: mamma

vad duktig du är.Nu är paketet på väg...Ni har det nog i slutet på nästa vecka.Detär skickat i ditt namn.Ni kan väl ta lite bilder när ni öppnar.Vi håller tummen för att dagens prov också har gått bra kramar..från mamma o pappa.

2010-12-07 @ 19:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0