Gissa Språket

Jaha, jag mår riktigt bra nu! Var litet trött imorse (men vem är inte det?). Fick dessutom en del gjort idag eftersom Claudia och Felix gav sig av med Charlotte in till stan och handlade en födelsedagspresent till en av beni kompisar. Imorgon behöver jag i stort sätt bara stryka... vilket är väääldigt skönt.

Jag fick dessutom en hög med scarfs av Claudia förut, hon bara kom och sade "Jag vet att det inte riktigt är din stil, men du kan ju kolla om det finns något du eller någon kompis vill ha... annars slänger jag dem bara" så det måste jag gå igenom. Jag kanske lägger upp några bilder här sedan så att ni kan säga om det finns något ni vill ha.

Imorgon är det den stora dagen, då bär det av mot Paris med Ida! Jag har knappt hunnit fatta att vi fakiskt ska åka än... det blev beslutat ganska snabbt... konversationen gick väl ungefär:

Ida: Jag skulle vilja åka till paris innan jag åker hem... 
Jag: Jag hade gärna åkt dit också!
Båda: ...
Ida: Ska vi åka dit?
Jag: Visst! :)

Litet överdrivet kanske, men ni fattar... Idag har jag i alla fall hämtat pengar inför resan, mitt kort fungerar ju inte i affärer och bara i vissa bankomater, eftersom jag inte vet hur pass lätt det är att hitta dem i Paris så känns det bäst att ha allt med sig från början. Längtar till imorgon kväll nu!

Ska vi ha en liten "gissa språket grej" här? Jag skriver ett par ord på högtyska och ett par på schweizer-tyska och sedan fåt ni gissa vilket ord som tillhör vilket språk!

1. Rahm - Sahne
2. Bürgerstein - Trottoir
3. Lift - Fahrstuhl
4. Strassenbahn - Tram
5. Conducteur - Schaffner
6. Kulturbeutel - Necessaire
7. Glacé - Eiscreme

Så, vad tror ni? Skulle nog egentligen väntat till Emelie är hemma från Sydney igen... hon brukar ju gilla sådant!;)

Så fort jag ahr pratat klart med mamma och Jessica ska jag packa litet, använder faktiskt en ryggsäck, kan ni tänka er!?

Ha det bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0