Jag ska bosätta mig i strykrummet

Jag försöker att kommer in i litet sundare vanor här.. inte somna vid ett-två tiden var kväll för att sedan försöka komma upp vid sex-sju... det funkar inte så bra för min del. Därför sitter jag nu (ca kl nio) i pjamas och kollar nätet, sedan ska jag läsa innan det är dags att sova vid tio-tiden (ska även försöka att dra ner på godisintaget men vi får se hur det går). 

Idag har jag städat en del och tvättat och strukit... precis som vanligt. Jag har dock ett rikigt berg av tvätt att som måste strykas. Det är den biten och dammsugning som jag halkat efter en del.
De har blå tvätt korgar här och när en sådan är full tar det mig ganska lång tid att bli klar med allt däri... nu har jag en halv som är full med skjortor (det tar mig väldigt lång tid att stryka en skjorta) plus en korg till som är överfull. Väldigt överfull. Så pass överfull att det lätt hade kunnat bli två korgar istället för en... och bara skjortorna kommer ta mig mellan en och en och en halvtimme att bli klar med. Suck. 

Jaja, familjen fick sina julklappar idag, de blev alla jätteglada. Både Claudia och Felix tyckte jättemycket om hans tröja! Beni gillade sin t-shirt också och Thomas och Claudia tyckte att Orrefors (=dyrt) ljusgrejen var väldigt fin... och burköppnaren var bra den med (Claudia har slagit hål i locket på burkar som hin inte fått upp tidigare...) Så det var himla lyckat, och de tyckte om paradisasken också! :) 

Ha det bra!

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0