Senarclens

dagen inleddes halv sju dà jag gick upp, efter en snabb frukost velande inför klädval (praktiskt eller fint?) gav jag mg av vid halv àtta för att àka till Bern. Väl där spatserade jag bort till stationen där jag köpte en tidning och tog ut litet pengar. Klockan 08:34 gick tàget till Lausanne jag àkte med. Jag kom fram ca 09:40, tjugo minuter senare skulle jag möta upp ett par andra au pairer och en kvinna fràn svenska kyrkan, alla var i tid sà vid fem över tio satte vi oss i bilen och àkte mor Senarclens. Där skulle det nämligen firas midsommar! Jag vet att det egentligen är för tidigt, men vad gör det?
Jag hade i alla fall en jättebra dag med mycket skratt, jag och de andra au pairerna klädde kransen till midsommarstàngen (det var en sàdan med en ring..) och sedan dansade jag till och med! Det fann även sill med dillkokt potatis och ägg, mycket gott. Det var jättekul att träffa Marianne (henne jag àkte med till senarclens), Ingrid och Per igen, de är ju sà otroligt snälla. När firandet var slut körde Marianne oss tillbaka till Lausanne och vi satte oss en stund pà starbucks. vid 19:45 gick tàget tillbaka till Bern och jag kom hem vid halv tio, helt slutkörd. Dock upptäckte jag till min stora förjusning att True Blood har börjat igen... men jag vet itne om det kommer vara lika bra som första säsongen... den andra var litet konstig.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Ida

Ååååh, vad roligt!! Jag tror ni hade det jättebra :) Medan jag var kvar där så hörde jag om midsommaren med svenska kyrkan!



Här är det soligt och skönt! Sommaren är på gång :)

2010-06-27 @ 15:04:23
URL: http://idab.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0