Väska pà vift

Igàr hade jag redigt med dramatik här. Som vanligt jobbade jag och skulle pà morgonen ta Felïx till hans Spielgruppe, vi tar spàrvagnen dit och jag har Charlotte i en baby-björn liknande sak. När jag bär pà henne kan jag dock inte ha min väska snett över sà att jag inte tappar den, utan den fàr hänga pà ena axeln... det leder ocksà till att jag inte märker om remmen trillar av. Sà precis innan jag och Felix skulle gà av i Egghölzli märkte jag att väskan var borta, jag fick litet panik men skyndade ändà av spärvagnen sà att Felix kom till sin spielgruppe i tid, jag antog att jag hade tappat den pà hàllplatsen och lämnade Felix med en mamma till en av hans kompisar för att komma tillbaka sà fort som möjligt. Men när jag äntligen anlände i Melchenbühl fanns det ingen väska kvar... Dà steg paniken ännu mer, jag hade ju alla mina saker där; pass, uppehàllstilstànd, spàrvagnskort, mobil och plànbok (med körtkort, pengar och bankkort..) och husnycklarna. Jag ska oclsà lägga till att min adress här stàr i upeehàllstilstàndet och med nycklarna i väskan hade ju vem som helst kunnat trava hem till oss och plockat saker när ingen var här.
Jag hade i alla fall tur och kom in genom köksdörren som inte var làst. Jag ringde hem med en gàng och beklaga mig, pappa sade att jag skulle lugna ner mig och ringa Thomas eller Claudia sà att de kunde ge mig en vägbeskrivning till polisen i Gümligen (har inte haft nàgot med dem att göra tidigare sà jag visste inte var det var nàgonstans). Jag hade redan provat att ringa Thomas men han svarade inte sà jag tog mod till mig och ringde Claudia, jag vill egentligen itne störa eftersom hon jobbar som läkare, det känns som att hon har viktigare saker att ta hand om. Hursomhelst fick jag tag pà henne (även om jag avbröt mitt i ett patientsamtal) och hon beskrev vägen till polisen och lugnade ner mig litet grand genom att säga att hon skulle hjälpa mig när hon kom hem om väskan inte redan blivit inlämnad.
Efter att jag hade lagt pà luren gick jag upp för att hämta mina grejor, sedan väckte jag Charlotte för att ta med henne till polisen. Precis när jag hade tagir upp henne ringe telefonen igen "har Ni förlorat en väska?" hör jag i andra änden (efter en introduktion pà schweizer-tyska som jag inte förstod, jag trodde först att det var en försäljare tills jag hörde ordet "Täschli"). Jag blev sà otroligt lättad. Det visade sig att jag hade glömt dem pà spàrvagnen och Nägon (förmodligen föraren hade lämnat in den i Worb Dorf. Sà pà eftermiddagen fick jag bege mig dit för att hämta ut den, allt var dessutom kvar i! För att fira köpte jag ett par nya skor.. Tommy Hilfiger faktiskt! Men de var pà rea sà de var inter sà dyra.

Idag har jag bara jobbat, imorgon àker Claudia och barnen till Tyskland över helgen... Thomas är redan där, det är begravning igen. Ska bli skönt med nàgra dagar ensam hemma!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0