Prov.. igen..

Gjorde det roligaste provet någonsin idag, ett förberedelseprov inför det prov man måste ta om man vill söka in till ett japanskt universitet senare (vilket jag inte ska göra). Det var alltså ingen i klassen som fattade något alls. Det började med att vi skulle skriva en uppsats, vi fick ett papper med två teman och läste det första "jaha..ok något med nyheter.. tidningar och internet.. förstå.. hm vi tar nog nätsa tema tror jag" tittar på nummer två "??" och så gick jag upp till tema nummer ett igen. Sedan skrev jag bara litet hipp som happ och hoppades att de andra delarna skulle gå bättre. Nästa uppgift var en läsförståelse uppgift. Vi fick 25 läsuppgifter som skulle lösas på en halvtimme, dock fanns det hemskt mång kanji (de tecken som kommer från kinesiskan, aka de apsvåra teckena) utan läsningen utskriven vilket betyder att man inte fattar ett jota om man inte kan kanji. Jag tror att till och med Taiwaneserna och kineserna hade problem med dem... Sedan var det dags för hör övning. Först skulle vi lyssna och titta på bilder samtidigt som hitta rätt svarsalternativ.. problemet var bara att bilderna var inte som dem brukar... det var grafer och sånt tjafs istället. Sedan var det hörövning utan bilder eftersom exemplet var ganska enkelt tänkte vi att nu kanske vi kan få litet poäng! Men nej, alla andra uppgifter var jättesvåra.. så återigen fattade ingen något.
Sedan fick vi rast och sedan höll rektorn ett litet "tal" och pratade litet om situationen längre upp i Japan osv, sedan fick vi som inte ska in på universitet här gå hem så vi slutade litet tidigare! Det enda som var bra med den här dagen tror jag! Fast provet gick så pass dåligt att det nästan är skrattretande.. mest eftersom att det gick så kasst för alla!

Det andra provet vi hade för ett tag sedan fick vi tallbaks igår och et gick i alla fall ganska bra!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0