Brandlarm

Vi hade litet action nu på söndagskvällen. Helt plötsligt gick brandlarmet! Vi satt alla vid datorn när jag hörde ett konstigt bakgrundsljud som inte passade till min musik så det var bara att gå ut som fort man kunde. Väl ute kom nästan alla andra elever ut också. Jag fattar inte varför inte alla gick ut.
Men hur som helst, alla som hade mobilen med sig ut försökte få tag på någon lärare som ville svara, det tog dock ett litet tag innan vi fick tag på någon. Sedan kom brandkåren hit på besök, tydligen var det på tredje våningen larmet hade utlösts men de hittade inget där så efter litet råd och prat med eleverna så åkte de igen. Nu är en av våra lärare påväg hit för att kolla så att allt står rätt till! Det var alltså aldrig någon fara, jag tror att det var någon som hade tryckt på larmknappen av misstag eller för att han hade känt brandrök eller något... hoppas att han inte gjorde det på skämt i alla fall.
Om det händer igen vet vi i alla fall nu vad vi ska göra, vi har ju inte haft några övningar eller så här.
Men allt är bra, ingen eld. Det dock litet läskigt när vi var tvunga att gå ut pågrund av larmet.. men det är ju en ny erfarenhet!
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0