God Jul och Gott Nytt År!

Här kommer ett god jul och gott nytt år inlägg... Aningen sent men man jag har fhaft "fullt upp".
Alltså, på julafton gjorde vi inte så mycket, den 24:de dec jobbade vi ju från åtta till fyra, när vi kom hem så satt vi typ bara vid datorn... inte så väldigt juligt eller så men vi var trötta. Den 25, dagen då man egentligen firar jul här gjorde vi åtminstone jul mat, det blev hemmagjorda köttbullar (jag fick deja vu känsla här... har jag skrivit detta innan?), prinskorvar, potatis och kotkt ägg. Det saknades en del saker, men jag blev glad för det lilla vi fick! :)
Vi var lediga den 25-28 dec, då gjorde vi inte särskilt mycket heller, en dag var vi inne i tenjin igen, bara för att vi blev så otroligt uttråkade hemma. Jag fick äntligen köpt en fin tröja, jag har varit så ledsen de senaste gångerna eftersom alla andra har hittat saker men inte jag... Bra egentligen antar jag, men ibland kan man ju unna sig något litet.
På nyårsafton jobbade vi också, till och med en timmes övertid! Efterdet var vi rejält trötta eftersom vi varit tvunga att vakna runt klockan sex på morgonen i tre dagar (jag vet att många andra gör det var morgon, men allt är relativt, vi är itne vana vid att gå upp så tidigt..), så när vi kom hem var Bea och Frida för trötta för att göra något... Eftersom jag och Pamela ville få meddem tjatade vi litet grand men till slut gav vi up och gick ut själva. Jag hade själv ingen större förhoppning om att hitta något, vi gick litet efter tio på kvällen och hade ingen reservation eller så. Men till slut hittade vi en liten mysig och VARM resturang där vi satte oss. Maten var jätte god och inte så dyr så det passade oss helt perfekt! Vid tolvslaget ringde jag snabbt hem till mamma och sade gott nytt år, det var himla kul att få prata med henne litet grand, även om det blev kort. Vid 15-20 över ett på natten bestämde vi oss för att det var dags att gå hem, det var dock så kallt ute och vi var så sugna på efterrätt att vi gick på Sunny som har öppet 24/7 och handlade bullar och sobanudlar (något man äter på nyår här i japan). Sedan traskade vi hem. Jag kom i säng runt halv tre, ganska ok för att vara nyår. Bea och Frida sov innan tolvslaget, shame on them... ;) 
Just nu sitter jag och mumsar på ballerina som mamma skickade och en kopp fanta med vindruvssmak, senare ska jag göra läxan, dags att börja med den nu... måste plugga inför provet som vi  har efter lovet också.... jobbigt...


Mums, ballerina pepparkaka!


rumskompisen Pamela sitter och skriver julkort.. nu...

Jaja, ha det bra  så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0