Äventyr i Nagazumi!

Idag har jag varit med om äventyr. Jag och Frida skulle gå till seven eleven för att betala mobilräkningen, på vägen gick förbi "polisboxen" (de har små stationer litet överallt här) precis när polisbilen kom tillbaka. Vi gick dock förbi som vanligt till korsningen som ligger precis brevid, när vi står där och väntar hör vi "ursäkta" bakom oss och när vi vänder oss om står det två poliser där. Min första tankte var "nej, vi fick säkert inte gå förbi dem när de körde upp här förut" nästa tanke var "nej, nej.. jag har säkert för korta shorts på mig, eller Frida får kanske inte visa sin tatuering!"... när logiken kom på plats litet mer förstod man ju att det var en av de omtalade random kontrollerna av utlänningskorten som de gör (som vi trodde aldrig hände). Det var dock roligt för när Frida skulle ta fram sitt kort föll alla visitkorten hon fått ur plånboken, och man får en hel del här kan jag säga. En av de som jobbar på skolan hade väldigt bra timing också för han kom precis när de bad oss om korten, han skrattade också litet åt Frida. Båda poliserna var dock väldigt trevliga och vi har ju inte gjort något dumt eller fel här än så länge så vi behöver nog inte oroa oss...
Sedan när vi var på seven eleven gick jag för att ta ut pengar medan Frida betalade, när jag var klar och gick mot kassan så kommer frida halvspringandes mot och frågar om jag har en yen "ja..." säger jag lätt förvirrad "kan jag få låna?" sade hon med stressad röst "ja, det kan du väl... räckte inte pengarna?" sade jag "nej" "har du betalat?" "ja!" "Jaha... väntar de på dig i kassan?" "JA!" "hahaha!" Det var roligt.

Jaja, ha det bra där hemma!

Kommentarer
Postat av: Farmor.

Detta var säkert bara en första lättare kontroll, med anledning av de mystiska riter, ni utförde då i midsommartid. Nästa gång blir det tuffare, eftersom de antagligen inte kunnat knäcka koderna, de hörde där i slutet av "grodorna", alltså ko-ack kack kack, ko-ack kack kack, ko-ack kack kack kack kaa...Så var beredda!! Farmor.

2011-07-05 @ 15:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0