Midsommar

Här kommer ett försenat midsommar inlägg. Egentligen var vi ute och åt på själva midsommarafton men eftersom jag inte har några bra bilder från det så lägger jag up litet intressantare bilder från Dazaifu då vi firade midsommar en andra gång med Anders och Saori.


Vi lyckade ta oss hela vägen till dazaifu utan att fråga någon om hur vi borde göra eller vart vi skulle gå! Vi har visserligen åkt dit förut en gång men det är ganska länge sedan. Vi baserade första delen av resen på att jag hade för mig att vi skulle åka med 52:ans buss och jag visste typ vart vi skulle av...


Vi kom dock fram aningen försenade men det gjorde inget eftersom dem vi skulle träffa var ännu senare! ;)


Vi gick runt och tittade på olika små tempel som finns där




Många branta trappor






Vi fick även se litet mer natur än vanligt, det är något vi alla saknar väldigt mycket!


Dessa små figurer satt uppradade litet undangömt


Suddig bild... men vi hittade en liten undangömd plätt där vi försökte fixa en liten midsommarstång, den blev litet halvdan men bättre än inget i alla fall. Sedan dansade vi runte den och blev påkommna av två japaner som gick förbi... de trodde väl att vi höll på med någon konstig ritual eller något.

Det var ganska varmt hela dagen även om det regnade litet grand vid något tillfälle. Jag hardock fått ca 12 myggbett sedan den dagen... inte lika roligt, men det var det värt! ;)
Vi gick även en stund till et en onsen som fanns inte alltför långt bort, det var väldigt skönt. Det är inte så dyrt att gå in heller, det kostade oss 330 yen och då fick vi tvål och en liten handduk också. Önskar att det fanns ett litet närmare här så att vi hade kunnat gå oftare. Men hursomhelst, vi hade en rolig midsommar i dazaifu!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Farmor.

Mycket bra bilder och text, Emma. Roligt att se dina tre vänner i "normal" helbild och likaså Dig själv, där bland tofsarna! Jag har också undrat över var all naturen fanns och där fick ni ju tag i en riktigt bra plats för "Små grodorna", det ser riktigt mysigt ut, på bild i alla fall. Bilden med trappan, BRA! Till sist, "onsen", otroligt härligt! Påminner inte det om Islands varma källor? Roligt att få läsa och se denna bloggen, tycker Din Farmor!

2011-06-28 @ 15:20:14
Postat av: mamma

vad roligt att höra från dig. Ni verkar ha haft en anorlunda men trevlig midsommar.vad trevligt med lite bilder också.Sill och potatis får du äta när du kommer hem...Krammar från Mamma

2011-06-28 @ 22:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0