Pinsamheter

Hemskheterna har närmat sig oss litet grand, vulkanen Shinmoedake på andra sidan kyushuu fick ett utbrott häromdagen. Vi har dock inte hört något om att det skulle vara farligt för oss (vi pratade med lärarna senast imorse) men vi ska ju hålla oss uppdaterade.
Idag åkte vi in till Tenjin, det blev litet shopping, bland annat lakan, örngott och påslakan! Det har också hänt två ganska pinsamma saker idag.. den första var på morgonen då alla sov förutom jag som precis hade duschat och stod framför spegeln i handuk...  då ringde det på dörren! Jag fick litet sprang in på rummet för att dra på mig pjamasbyxor och ett linne så att jag kunde öppna dörren (hade också en fin gul mössa på mig med gula rosetter på.. man har den när håret är blött) . Utanför dörren stod ingen mindre än en lärare, han blev högröd i ansiktet sade "förlåt!" och vände sig bort... det verkade dock som att han glömde bort att jag tydligen inte var helt anständigt klädd (jag tyckte inte att det var så farligt men japaner tänker litet annorlunda vad gäller det ibland) för det röda i ansiktet försvann och han tittade på mig när han pratade efter ett tag...
Sedan skulle jag ta ut litet pengar i stan, medan jag väntade på att automaten skulle räkna fram summan kom jag på "men oj, jag har nog inte överfört några pengar.. nej, jag kan nog inte ta ut något nu..". Så när kvittot och kortet kom tog jag snabbt det och gick min väg. Han som stod bakom mig i kön tyckte nog att jag var ganska korkad då för han ropade "hey, you forgot to take cash" efter mig (exakt citat). Lätt röd i ansiktet sprang jag tillbaka och tog pengarna och tackade väldigt mycket för att han sade till. Jag är hemskt glad att jag  är i japan nu, det är inte så många andra ställen där folk hade sagt till om något sådant!  

Hopaps att jag inte är lika virrig imorgon!
/Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Farmor.

Skulle just skriva och önska Dig ett trevligt "vår-lov"!, men ser att Du redan fått en fin start! Fort-sätt så! Mycket roligt! Har googlat på vulkanen och både hört och sett muller och rökmoln! Det är ju sö-der om er!? Har ni vår hos er, trots allt? Här är det 10 grader varmt idag och gula små vintergäck u-tanför fönstret! Tag vara på lovet! Kram! Farmor.

2011-03-14 @ 14:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0