Màndag igen...

Sàdär, har donat och varit ganska flitig idag... har dammsugat, vàttorkat golven, städat, putsat och satt igàng en maskin tvätt (som för övrigt krànglade litet men nu funkar det!).
Senare ska jag se om jag har tid att gà en sväng, kanske travar in till stan eller nàgot.

Pratade med Claudia om min räkning, hon och Thomas har kommit fram till att jag inte sak betala den, tydligen màste jag ha en skriftlig räkning och inte via mail och mànga har skrivit pà nätet att man bara kan strunta i hela grejen... Sà jag hoppas att allt gàr bra.

Jag funderar pà att köpa ett par armband som jag sàg i lördags, dock vet jag inte om det är en jätebra ide med tanke pà att jag nästan aldrig använder sàdant... de trillar ganska lätt av mina handleder... Men det var fina sà vi fàr se!

Jag hoppas att Anni har glömt bort mig, blir ledsen om jag sitter här helt ensam ikväll... ;)

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hejsan!

Jag är en svensk tjej som jobbar som au pair i en by/stad hyffsat nära Bern! Jag jobbar i en svensk familj och mamman här i familjen har hittat din blogg! Jag vet inte riktigt hur, men jag tänkte att jag kunde skriva en rad :)



Jag kom hit i augusti och trivs ganska bra. Hur trivs du? Hur länge har du varit i Schweiz?



Du får gärna skriva i min gästbok på bloggen :)



Hoppas du har en bra dag!



/Ida

2009-11-09 @ 13:27:15
URL: http://idab.bloggplatsen.se
Postat av: Ida

Hej,



jag kom hit den 10 augusti och bor i Murten. Tar ungefär 30-35 minuter med tåg. Jag trivs väldigt bra i den här byn, men jag är ofta in till Bern. Som är en väldigt vacker stad.

Det är klart att man saknar alla nära och kära där hemma!

Hur länge ska du stanna här i Schweiz?



Vi kanske kan ta en fika någon kväll?



/Ida

2009-11-09 @ 16:36:33
URL: http://idab.bloggplatsen.se
Postat av: Ida

Jag ska också stanna ett år :)



Hur länge jobbar du då du jobbar "hela dagen"? dvs på tisdagar och onsdagar..



Jag jobbar alla vardagar 07- 18 ungefär. Jag har språkkurs på måndagar. Jag brukar åka till Lausanne på au-pairträffar varje torsdagskväll. Så jag är alltså ledig tisdag, onsdag och fredagskväll samt helgerna förståss :)



Du kan adda mig på msn om du har. Jag vet jag har världens knepigaste adress... [email protected] ;P



/Ida

2009-11-09 @ 22:36:59
Postat av: Emelie

jo då vi har de varmt och skönt nu alltså. Känns verkligen inte som att de skulle kunna vara vinter någonstans. Alls.



Ja jag vet, jag är kass på att lägga upp bilder, men de är lite klyddigt. I alla fall, de finns en massa hemska festbilder från helgen på philip island upplagda på facebook nu :P Du kan ju ta dig en titt.

Annars tänkte jag lägga upp lite på bloggen nu (om ingen kommer hem och jag får saker att göra) men de är liksom väldigt städade bilder.. och typ inga på mig, jag fottar inte mig själv så ofta :P

Ha de super bra!

Kram

2009-11-10 @ 04:06:56
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0