Fint väder!!

Hej, hej!

Jag har faktiskt varit litet duktig idag och tagit en promenad! Det var völdigt fint väder och jag kunde gà i kofta utan jacka (jag bryr mig inte om att man kan bada utomhus i Australien... ;)). Passade pà att prata litet med Jesica samtidigt, det var roligt.

Hela dagen har Frederik och Benjamin tjatat om att vi ska kolla internet igen (de vill leta star wars lego)... jag vet inte vad j ag har satt igàng men det kommer inte bli lätt att stänga av! Men imogon àker de hem igen sà jag kommer inte att behöva höra det, jag ahr sagt àt Frederik att ska be sin storebror istället... sà han kommer kanske att tjata pà honom istället nu.
För nàgra dagar sedan pàminnde Frederik mig om hur gammal jag egentligen är... vi pratade om när de varförra och i vilken ordning alla kom, jag sade "Felix är yngst, sedan kommer Benjamin, sedan Frederik och sist jag" och Frederik sade "Ja, men mellan oss kommer min bror, han är 1 sà duär fyra àr äldre än honom!" och dà dog jag litet grand... var jag inte 15 för tvà àr sedan eller nàgot sàdant..?

Spràkkursen var lung och bra idag, vi gjorde det här modelltestet och jag var den enda som blev helt klar... jag vet inte om det är ett bra eller dàligt tecken, hoppas pà ett bra i allafall.

Har upptäck en rolig sak... här i Bern finns mànga ambassader, jag menar det är juSchweiz vi pratar om, de kan lika gärna byta namn till Neutralia... Men hursomhelst, jag àker förbi ett par pàväg in till stan, t.ex. den Brittiska- Danska och Perus ambassad men även (trumvirvel) den svenska!! :) Roligt värre, eller hur..?

Jag har inhandlat ett par vantar nu, samma modell som de jag fick av farmor i julklapp en gàng men litet tjockare. Ville lägga upp bilder men det fungerar inte.

Har dessutom upptäckt att C&A har världens finaste smycken! Inte jättedyrt, helt notmala priser men sedan tycker jag att halva reapriset pà smycken är ganska saftigt... :S

Ha det bra sà länge!






Kommentarer
Postat av: maria

tackar för hälsningen tidigare å hälsar tillbaka

2009-10-22 @ 23:09:33
URL: http://www.metrobloggen.se/janemary

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0