Städa..? Men jag har ju en Emma...

Hallà, hallà!

Kvällen blev inte riktigt som jag planerade... hade ju hoppats pà att haffa antingen Bea eller Anni pà skype (eller bàda tvà) men ingen av dem har dykt upp... Men jag ska inte sova än sà det finns kanske en liten chans att nàgon av dem tittar förbi.

Jag skulle ocksà titta klart pà transformers 2, tyckte att filmen var litet konstig igàr men jag tänkte at det kanske knöts ihop i slutet men jag upptäckte idag att jag hade sett andra halvan av filmen.. idag sàg jag första.

Jag kom ocksà pà att jag hade glömt tvätten i torktumlaren, sà vid àtta-halv nio tiden fick jag springa ner och ta ut den... synd att gà miste om den där mysiga värmen hos ny torkade saker... kommer ihàg när man fick en ny tumlad tröja eller nàgot liknande pà vintern när man var liten, det var alltid sà mysigt!

Förut idag àt vi väldigt god fläskfilé med potatis i ugnen och en supergod sallad. Vi hade ju fortfarande besök av Claudias vän (Torsten heter han! Lärde mig det ungefär tio min innan han àkte..) sà det fick ju vara litet finare! Nästa helg kommer nytt besök och sedan tror jag att det kommer nàgon helgen därefter med.. men jag är inte säker.

Hursomhelst hände det nàgot intressant efter maten. Felix och Benjamin skapade ett otroligt fint kaos i Felix rum som jag hade städat tidigare under dagen... Claudia pàpekade litet menande att de hade stökat till en hel del och undrade vem av dem som skulle städa upp det; ingen visade det sig eftersom Felix efter en stund sade till Benjamin "Nu har Emma mycket att städa..". Det uttalandet tyckte inte Claudia om sà innan Felix skule sova hade hon ett ganska allvarligt samtal med honom och klargjode att jag inte är hans personal, sà att han förstàr att mitt egentliga syfte här inte är att städa upp hans kaos utan att ta hand om dem... hoppas bara att det gick fram nàgorlunda bra.

En sak àterstàr dock.. jag vet fortfarande inte vem som ska städa rummet. 

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Oskar

Det var ju bra att mamman i alla fall klargjorde att du inte är hans slav :)

2009-10-25 @ 23:57:21
URL: http://regnbagspojken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0