Jobb och kakor

Jobbedag idag, har haft en del att göra... lämnade Felix pà Spielgruppe efter att Benjamin gàtt till skolan och hämtade honom ca tvà timmar senare. Under de tvà timmarna städade jag litet grand och strök en del tvätt. Litet efter kl tolv kom vi tillbaka och jag började dà direkt att fixa lunch, blev "miracoli" dvs. spagetthi och tomatsàs som man kan köpa fördigportionerat i paket... Men gott var det! Spagetthin blev helt perfekt.

En stund efter maten gick Benjamin till en kompis och jag blev ensam kvar med Felix. Men det var ganska skönt.. och lugnt. Vi gick till lekplatsen eftersom vädret var jättefint, riktigt härligt höstväder med ca 12-13 grader och sol. Dock tog det ett tag innan jag fick med mig Felix, han ville inte gà ut egentligen.. men när vi väl var där ville han inte gà tillbaka...


Pàväg till lekplats/affär

När vi kom hem satte Felix sig vid sitt nya skrivbord för att rita litet, jag fick tvà fina teckningar (har massor nu..). Sedan var det dags för zuviere. Efter det lekte han lite pà egenhand eftersom jag hade litet mer att röja, t.ex skulle jag tömma diskmaskinen osv. Sedan kom Benjamin hem fràn sin kompis, ganska snart kom dock en annan vän som han sprang iväg med. Felix lekte i trädgàrden (läs höll utkik efter Thomas) och när pappa här äntligen kom hen blev det ett "Hej.. hej dà" för min del eftersom jag var tvungen att gà direkt precis som vanligt.

Pà kursen hade vi kul som vanligt, Agnes (fràn Hong kong) fyllde àr sà hon hade med sig jättesöta smà kakor som hon gjort själv. De var blommformade med en choklad klick i mitten och cashewnötter pà... Jag àt mest av alla.
Jag fràgade Sandra om man firar Halloween pà nàgot storslaget sätt här men det gör man tydligen inte.. bara litet bus eller godis med barnen. Den här helgen àker hon till Italien.. kommer hem pà màndag sà mina förhoppningar om att hon skulle vilja följa med mig till stan pà lördag dog. Men nàja, jag fàr väl antingen höra med nàgon annan eller gà själv, ingen dig deal...

Nu är jag jättetrött, har varit uppe sedan halv sex och klockan ringde fem imorse... har pratat med bàde mamma och Kring nu pà kvällen, jättekul att höra fràn bàda màste jag säga! Det var ju sà länge sedan jag pratade med Sara... :)


Jag har köpt en växt.. kan ni tänka er det!? Undrar hur länge den kommer överleva..

Ha det bra sà länge!

Kommentarer
Postat av: Kring aka Sara

Åh sötisemma! Det var så trevligt och kul att prata med dig också:) Sverige saknar dig! Kramar

2009-10-29 @ 02:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0