Adjö till B1...

Idag var en sorglig men väldigt rolig dag... sista lektionen med B1 gruppen. Vi gjorde en muntligövning tvà och tvà i en timme, sedan gick vi ner till cafeet och satt där och pratade istället, det var jättekul!
Hoppas att de andra nya som ska börja blir lika roliga som de andra. ;)


fr.v. Sandra, Agnes och Lina


En smoothie med apelsin och kiwi (gick faktiskt bra att drick, inget kliande!) och en vanillestänge

Efter kursen gick jag, Sandra och Agnes litet i stan, efter ett litet tag var Sandra dock tvungen att gà till sitt tàg sà dà gick jag och Agnes vidare ensamma. Tittade in pà nàgot "Shopoholic" event inne pà Mango men det var inget speciellt.. vi gick in pà C&A istället där jag hittade en liten grej till Johan i julklapp. Efter det var jag tvungen att dra mig hemàt...

Innan kursen var jag inne pà Denner där man kan köpa ganska billigt godis och sàdant... det blev butter croissants, corny kakor och vatten... Och sedan blev det en halsduk inne pà h&m ocksà.. känner att jag kan behöva en, vissa dagar är det riktigt kallt här! Idag var det dock jättefint och varmt ute, kunde gà utan jacka i eftermiddags!


Grejor fràn Denner..


Mysig halsduk fràn h&m

Det har hänt ett antal konstiga saker idag... först sà har jag fàtt brev; ett fràn "Evangelisch-lutherische Kirche" i Bern eftersom jag ràkade slà i dem här att jag var luthersk kristen... det är jag inte va?
Sedan har jag fàtt ett brev om att jag màste göra nàgon brandkàrstjänst här eftersom jag är 19... Tydligen har ingen annan Au Pair här fàtt det och ingen i famlijen heller... Claudia ska skriva ett mail och förklara att jag bara ska vara här i ett är sà det är inte sà lönt.. hoppas att de lyssnar pà henne!
Slutligen sà var det en man som sprang upp bredvid mig i rulltrappan och började prata en massa och visa en gammal bild... det enda jag fattade var att han sade nàgot om moderna museet och "när den är klar.." sedan var allt bara et schweizer-tyskt mummel... 

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0