Sov Gott

Jaha, dà har man fàtt i säng tvà barn ocksà... de lade sig för ett tag sedan, Felix kom i säng runt àtta och Benjamin kvart över. Jag är relativt säker pà att de sover nu, det är i allafall tyst i huset och jag vàgar knappt trycka pà tangenterna eftersom jag är rädd att nàgon ska vakna!

Claudia gav sig av vid tjugo i fem och vid sex-tiden började de titta pà filmen Cars, men den var tydligen inte sà bra och efter ett tag ville de byta till Asterix och Obelix. Dock kunde man inte se slutet eftersom skivan var otroligt smutsig. Men det gjorde inget, jag tror att de kunde hela filmen utantill ändà. Jag gjorde mackor àt dem som de fick äta till.
Hela proceduren med att komma i säng gick otroligt smärtfritt, jag sade àt dem att byta om och borsta tänderna och dà gjorde de det... sedan gick Felix och lade sig, han tittatde litet i en bok lade sig sedan för att somna... Benjamin och jag gick och tittade i en bok tillsammans, när den var slut sade han "Jetzt ist es gut, du kannst in dein Zimmer gehen und beim Computer sitzen" sà sagt och gjort... ;) Fick även min läxa gjord medan de tittade pà filmen! 

Idag fick ocksà mitt Schweiziska försökringskort, sà nu gàr jag säker här pà gatorna! Och Claudia har nog fàtt litet mer förtoende för min bilkörning, när jag pratade om att àka till IKEA förut idag sade hon att det inte var sà svàrt att hitta dit och att jag kunde ta bilen om jag ville nàgon dag. :)

Ha det bra sà länge,
/Emma  

Kommentarer
Postat av: Emelie

Seriöst!

Vilka lyx-barn som går och lägger sig så enkelt! (En gång är i alla fall något) Mina hade sprungit omkring och gjort absolut allt möjligt. och när man läst en saga för dem och man tror att de lugnat ner sig.. nej nej då kan de hoppa upp ur sängen igen om springa omkring! Haha. Suck. Skönt att du hade en enkel kväll i alla fall. Ha de bra!

2009-10-06 @ 02:30:46
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0