Tenjin och Canal City!

Ok, det här inlägget kommer kanske att se ut som en rip off på Beas men i kortare format eftersom jag inte är lika ambitiös vad gäller bloggen som henne.
Men, igår var vi i alla fall i tenjin och canal city, hakata. Vi vandrade runt i underjorden (yay, vi hittade affärerna!) ett tag och under det lilla taget lyckades jag hinna med ett inköp av en slags söt liten kofta. Efter tenjin travade vi vidare förbi nakafloden och in i stadsdelen hakata för att sedan komma till canal city. Detta är ett mycket fint köpcenter, litet krångligt att förstå sig på, men fint. Vi stannade där fram tills ca halv sju, sedan var det dags för mat. Jag var hungrig. Även efter den stora lunchen som verkade hålla alla andra mätta nog... Vi letade och letade efter ett passande ställe att äta på men eftersom inget dök upp åkte jag och bea hem och tog något litet här istället.
Här kommer några bilder från dagen:


Jag och bea... jag var helt inställd på att ta en seriös bild. ;)


Fina Canal city. Vi såg också en del framträdanden här, litet dans och en man som jonglerade och cyklade på en hjuling m.m.


Matstånden som ställs upp på kvällen, man var litet sugen på att prova men eftersom vi inte riktigt förstår dem känns det bättre att vänta... man vill ju veta vad man äter.


Nam, nam! Den goa lunchen bestod av ris med jox i och knyten med mer jox i... gott! Bea hade ramen. Och knyten med jox i. Och ris och hennes mage höll på att dö. Det sista är en hälsning från Bea herself. 

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Anni

mmm.. jox :3

puss!

2010-10-24 @ 10:48:30
Postat av: Bea

Du nämnde inte muminvåfflorna!!! :O

2010-10-24 @ 15:08:48
URL: http://shoeboxinfukuoka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0