Nagasaki!

Här kommer inlägget om Nagasaki. Det var himla kul, vi möttes ca 08:15 utanför skolan. Bussen skulle gå klockan 08:30 men eftersom tidtabeller sällan hålls åkte vi inte förrän 08:40 istället. Bussen tog ca tre timmar tror jag (det var den beräknad till åtminstone) och jag lyckades sova litet grand vilket var skönt eftersom jag inte sovit så bra natten innan.
Härifrån berättar jag till bilderna (yay, jag har varit duktig igen!!):


Jag och min resekamrat på bussen, framför oss satt Bea och Frida.


Det första vi gjorde var att gå till Glover Garden, här är jag med liiitet utsikt över Nagasaki i bakgrunden.


Öhm, jag blev litet överentusiastisk över att vara med på bild...


Här är en väldigt fin fontän som jag tror heter "fountain of prayers"


Jag och bea, visst är vi söta på den bilden? ;)


Bakom mig här ser ni Glover House, det var väldigt fint även om vi inte gick in där... Utanför fanns dock en hjärtformad sten som man skulle röra för att ens kärlek skulle gå i uppfyllelse. Man ska hitta två som båda finns i Glovr Garden, vi hittade först den vid det här huset, då stötte vi på ett par av våra lärare som också letade efter den! ;)


Den andra hittade vi på väg mot utgången!


Sedan fick vi mat,, typisk för Nagasaki så klart! Sara udon, chanpon, vårrullar och köttbullar!


Därefter blev det ett besök hos Nagasakis atombombsmuseum. Där fanns ett par montrar fylle med papperstranor.


Litet suddig bild på Bea och Pamela på väg mot utställningen.


Här är ett par saker som lyckades överleva bomben... Det var både intressant och hemskt att besöka det här museet. De hade intervjuer man kunde se med folk som blev skadade och bilder på hur människor påverkats av allt... det var väldigt hemskt att se.


Sedan kom vi ut till bussen igen. Skolan hade hyrt in fem bussar. Det var antingen två stora och tre små eller tre stora och två små..


Här är jag och Bea vid det sista stoppet för dagen, "fredsparken"


Den här bilden är en av de få vi har på alla från igår... i vanliga fall måste ju någon agera fotograf så det är svårt at få med alla men som tur var fann det en vänlig man som ville hjälpa oss. Jag tycker också att alla blev bra här!


Vi tog ett par bilder då vi posade på den här bänken... Bea tröttnade på oss i alla fall. ;)


Här var vi nere vid en fontän, jag tycker att jag ser ganska rolig ut på den här bilden...


Här på första pausen på vägen hem, det är en dal av min klass och en del av Beas, söt bild tycker jag!

De flesta av bilderna jag lade upp idag kom från Pamelas kamera, hon fick jättemånga bilder på mig och jag fick ganska många på henne... Men vi hade jättekul i alla fall! Hoppas att vi kan åka till Tokyo någon gång också!

Ha det bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0