Bortskämd av klassen

Jag klarade dagen ensam i skolan, jag blev nästan bortskämd av klassen! ;) Jag fick en liten konstig sak som tydligen var anka... den luktade kattmat och smakade ganska exakt så som den luktade... inte så fott med andra ord, men jag log och sade "gott" och åt upp allt! Sedan fick jag godis också, det var inte heller så gott, men bättre än ankan i alla fall. Sedan gjorde jag faktiskt inte bort mig under hela lektionen, jag fick pratat mer med klassen också så jag är inte lika ledsen över att jag inte får följa med på grejen de andra gör (det heter setsubun, google det om ni är intresserade). Vi får se vad som händer på torsdag nästa vecka, då ska de iväg igen!
De hade i alla fall varit snälla och tagit med godis hem till mig som de kunde plocka på sig, då blev jag glad! :)
Idag fick också reda på att det ännu inte är säkert att vi kan stanna här i villa sarayama, Dharma har fått det att låta som att vi kan göra som vi vill, men idag hade vi en liten "flytta ut" lektion och vi fick då höra från en annan lärare att vi måste vänta och se hur många nya elever som kommer... vi får ju bara stanna om vi får plats! Inte så kul, det är jättedyrt att flytta ut... Jaja, förhoppningsvis kommer det inte så mång nya elever då.

Ha det bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0