Litet extra Hopp

Nyheterna om kärnkraftverket kommer med längre och längre mellanrum nu, vilket förmodligen är bra, det betyder ju förhoppningsvis att det inte händer lika mycket. Det mesta verkar vara ganska stabilt nu, som sagt skulle svenskar inom en 25 milsradie börja äta jodtabletter, men vi befinner oss fortfarande långt därifrån.
Idag hittade en 80årig kvinna och hennes 16åriga barnbarn i ett raserat hus. Pojken hittade de på taket och han sade sedan till räddningsarbetarna att det fanns en person till i huset. De har suttit fast där i nio dagar! Sådana händelser inger alltid extra hopp om att man kan hitta fler i rasmassorna som fortfarande lever. 
Antalet döda och saknade går upp över 20 000 människor nu, de finns ca 8000 bekräftade döda och ca 12000 saknade... jag undrar hur siffrorna kommer se ut när allt är över...

Kommentarer
Postat av: Lund

Hejsan..



Först så är jag hemskt ledsen över situationen där i japan, känns lite som att mitt hjärtas land gått sönder. Jag har inte varit där än men jag vill väldigt gärna åka dit.



Jag undrar om du skulle vilja svara på lite frågor som jag har? Angående kostnader och vilken skola och så?



Hör gärna av dig till mig eller adda mig på msn kanske. min mail är [email protected] och min msn [email protected]



Jag lovar att jag inte ska ställa frågor som kommer vara personliga eller på något sätt jobbiga, tänkte bara att det skulle vara toppen att få lite insider information :)

Ha en bra dag och stay safe!



/ Sara

2011-03-20 @ 23:23:09
URL: http://luuuuund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0