がんばろう日本

I överskriften står det "ganbarou nihon" vilket var slagorden för idag. Som Bea sade, det är skönt att de inte väljer orden "sörj för japan" utan istället "kämpa på Japan". Det var många insamlingar till de människor och områden som drabbats av jordbävningar och tsumanivågor, jag skänkte också litet pengar och kände mig snäll efteråt.
Jag kanske ska nämna att det är Golden Week här nu och att vi var inne i Tenjin där det var festival med parad och allt idag, vi ska kanske in imorgon igen.




Paraden var kanske inte den mäktigaste jag sett men ändå kul att titta på!


Bea tyckte att det såg som att dessa kvinnor hade en pizza på huvudet...


Det fanns massor av matstånd och sådant!


Här vi medan vi väntar på paraden


Det var ganska mycket folk i stan idag.. ;) Vi såg ovanligt många utlänningar också!

Det har också öppnat en farlig affär här i närheten, en outlet som säljer mycket fina och billiga kläder... väldigt farligt! Vi var där igår och jag kom hem med en kjol och ett par byxor vilket inte var farligt om man jämförde med de andra! ;)

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0