Tokyo, bara ett halvt år försent!

Jag tänkte lägga upp litet bilder från tokyo, de kommer ju bara ca ett halvt år försent.. Den första bilden här över är tagen på tåget vi tog från Fukuoka till Tokyo.
I närheten av vårt hostel fanns en mysig.. marknad..? Den låg vid ett stort tempel och var vldigt mysig att besöka. Om jag inte minns fel fastnade vi också dr ett tag då en man kom fram och ville prata engelska med oss.. han pratade och pratade och vi förstod knappt vad han sade. Men han var trevlig.
Vi besökte också den berömda Ueno parken, som niser var vädret inte det bästa men eftersom vi skulle tokyo national museum i närheten passade vi på att titta inom ändå!
Här har vi antingen Ikebukurp eller Akihabara.. Jag kommer inte riktigt ihåg vilket det är..
Var vi än var åt vi god och billig mat!
Här har vi återigen antingen AKihabara eller Ikebukoro.. tror jag.
Den här ville bea köpa.. kommer inte ihåg var hon hittade den men det var ju i något av alla de olika shopping distrikten!
Den är bilden tog inne i ett shopping center, vi försökte först ta den på egen hand men då det inte gick att få oss båda och totoro fick vi efter ett tag hjälp av några japanska tjejer som förmodligen tyckte att vi hade sett tillräckligt dumma ut och ville bespara oss resten...
En annan dag åkte vi till distiktet som heter Tokyo. Där finns bland annat det kejserliga palatset som jag ville se. Vi fick inte gå in men man såg det på håll i alla fall.. Bea ville sedan prova att gå runt.. det tog nästan halva dagen.. kändes det som! ;)
En bild under turen runt palatsområdet!
Här är vi på väg in för att titta på en park också medan vi promenerade runt palatset.
Här har jag kolla på var vi befinner oss, i Ginza! Det dyra snobbkvarteret.
Där bjöd Bea på lunch som överenskommet då hon fick det bra betalda jobbet.
Det var ett mysigt ölhus dr vi åt varsin enorm sallad och vitlöksbröd.
Vi var även i en mycket fin park, det var så lugnt och fint där att vi stannade kvar ett antal fler timmar än vi hade tänkt oss från början.
En glad Bea bland alla träd!
Senare åkte vi till Shinjuku, området där vi besökte Park Hyatt Hotel.
Där tog jag en hummerpasta, otroligt god! Men det skulle den väl vara till det priset.. Vi fick i alla fall åka upp till 52 våningen och fick den bästa servicen någonsin!
Dagen därpå besökte vi shibuya och såg shibuya crossing. Det ser ganska litet ut på bild men det var stort i verkligheten och dethär var inte direkt rushtid.
Vi var även uppe i Tokyo Tower vilket ser likadant ut som Eiffeltornet med skillnaden att det i Tokyo är rött och ca 13 meter högre... Något som påpekades noga i hissen påvägen upp.
Rött och högt!
Vi lyckades också hitta ett Hard Rock Café dr vi bara var tvunga att stanna till för lunch. God mat OCH bra musik. Men det var mycket mat, man kämpade för att få ner det sista..
Andra saker som hände som jag inte har bra bilder på är konserten vi var på, Ikebukoro (ett shoppingdistrikt), Akihabara (tekniskt shopping distrikt), Tokyo National Museum, Tyfonen som slog till medan vi var ute osv. Jag kan tyvärr inte vara alltför nogrann när jag skriver detta då jag inte kommer ihåg alla detaljer och tyvärr jag inte dokumenterat det tillrckligt nogrannt för att komma ihåg vilken ordning vi besökte allt. Bilderna kommer visserligen i rättordning en det r svårt att veta vilken bild som föreställer vilket område.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0