Julmarknad

Igàr var jag pà julmarknad med Ida i murten, det var riktigt mysigt! Vi möttes upp i Bern och efter litet julklapps letande (jag är helt klar nu!) gav vi oss av mot Murten och kantonen Fribourg.
Det var svinkallt ute men trots det gick vi modigt igen hela makrnaden, som visserligen inte var jättestor men ändà, jag köpte litet julkort och sedan pratade vi nàgra som sàlde glögg för att samla in pengar till medicinstuderande pà Mali... de fick inga pengar av oss... De gick till att köpa varsin vàffla med choklad till oss istället! :)


Weihnachtsmarkt Murten


Det var mysig stämning som var svàr at fànga pà bild...


Men man kunde köpa t.ex. ost och korv eller...


... söta ugglor eller...


... fina saker som hänger! :)

Efter att vi frusit ihäj litet grand men innan nàgra kroppsdelar hann frostskadas drog vi vidare hem till Ida fär att titta pà "Män som hatar kvinnor" och jag är i vanliga fall inget fan av svenska filmer men det var faktiskt bra... funderar till och med pà att läsa boken, och det sklle i sàdana fall vara första gàngen jag läser den sortens bok. Vi hann precis se klart den innan vi fick bege oss till tàgstationen för att jag skulle hinna med tàget, missade jag det missade jag även min sista spàrvagn... Men det gick bra, och inga konstiga typer försökte prata med mig den här gàngen. Men en sak som är himla bra här är att man känner sig sällan väldigt rädd pà kvällen, det finns nämligen alltid litet folk ute och ofta en eller tvà vakter.

Idag har jag kollat en del pà lucia och sedan hjälpt till litet... de hade gäster här sà jag har jobbat litet extra men det gör inget för jag satt med när de fikade och dà fanns det chokladtàrta, ingen fjantig torr sak utan n riktig fin sak fràn konditori... det var gott.

Sedan har det inte hänt sà mycket... fàr jobba en del imorgon, finns förmodligen väääldigt mycket tvätt att ta hand om...

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0