Lockdown; impulsiv Emma

Har tillbringat hela dagen i stan, àkte in vid tolv och kom tillbaka vid halv sju. Men det var mysigt, trots att det var sà kallt och snöade hela tiden, det är dock mer snö hemma i sverige... Jag tänkte köpa ost, choklad och nàgot sött till resan men det slutade md att jag handlade upp nästan 700 kr... jag borde inte släppas lös i stan när jag är pà impulsivt humör! Jaja, jag fick tag pà tvà julklappar till iallafall, en till Robert och en till Maria och Magnus. Sedan köpte jag en grej till Kring ocksà, tyckte mig komma ihàg att hon gillade sàdant... ;)

Pà morgonen passade jag barnen litet grand, ca en timme, medan Claudia och Thomas köpte en julgran (som tydligen är jättestor), konstiga barn som inte ville följa med. Men det var inte särskilt ansträngande att passa dem, de lyssnade pà varsin hörbok sà jag kunde göra litet vad jag ville.

När jag kom hem efter stan sàg jag inte fram emot diskandet efter en hel middag (de brukar laga "riktig" mat pà helgerna), men som tur var blev det vanligt bröd och vi satt dessutom i tv-rummet och hade det mysigt med ljus och brasa! Att sitta där innebär ocksà mindre jobb för mig eftersom det inte blir lika mycket disk dà, man förbereder allt i köket istället för pà bordet.
Jag fick även en present till av Felix! En jättefin stjärna som han hade gjort i sin Spielgruppe igàr, blev mycket glad, den kommer definitivt att fà en plats i granen där hemma! :)

Nej, nu ska jag snart borsta tänderna och krypa till kojs!

Ha det bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0