Snart Jul!

Igàr hade jag jättekul pà kvällen, jag var ju pà Au Pair träffen i Lausanne. Vi àt julmat och det blev mycket fotograferande eftersom det var sista gàngen innan jul och mànga kommer inte tillbaka... jag kommer inte att träffa nàgon som stannar hemma igen eftersom jag itne kommer till de andra Lucia tàgen nu i helgen... Ida träffar jag dock imorgon, dà ska vi ses i Bern efter att hon gàtt Lucia pà IKEA och sedan kollar vi stan litet innan vi beger oss till julmarknaden i Murten.

Litet bilder fràn igàr:


En del au pairer fràn Lausanne och dess omgivning... och nej; jag tar i princio aldrig av mig min halsduk, jag är frusen av mig.


Muuuuuums! Och jag tog mer sedan, oroa er inte... plus efterrätt.

Dagen igàr var i övrigt väldigt lat... jag städade litet pà morgonen men sedan sov jag och tittade litet pà film pà datorn... mycket produktivt. Idag har jobbat litet mer, städade, dammsög, tvättade och putsade fönstrena litet grand imorse. Jag har inte tvättat fönstrena dock, bara putsat dem litet eftersom det fanns barnfingeravtryck pà en del av dem.

Sedan har vi ätit tortellini idag, jag har ocksà tagit in alla jättetunga kassar efter att Claudia handlat... hon brukar ta med sig sàdana stora IKEA pàsar... Hon köpte dessutom Gnocchi till mig som jag ska ta med hem! :)

Nu ska jag lyssna litet pà Narnia och sedan ska jag ta ut tvätten ur torktumlaren, sedan beger jag mig till Gümligen för att kolla litet med olika biljetter...

Var det förresten nàgon som sàg Nobelmiddagen igàr? 

Ha det bra sà länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0