Hej!

Idag blev faktiskt en ganska bra dag... Barnen har varit jättesöta nästan hela tiden, ett tag lekte de i lekrummet medan jag gjorde mina läxor sedan kom Benjamin in till mig och pratade litet... vi hade "kvalitetstid"! ;) Lunchen var omtyckt (...vilka barn hade inte gillat chicken nuggets och pommes..?)

Det har dessutom "löst sig" med min dyra tabbe pà nätet... jag anmälde ju mig pà en sida som det visade sig att jag màste betala för! Kostar sà mycket som 96 Euro... jag màste fortfarande betala men Claudia sade att de kunde fixa det genom sitt tyska konto sà slipper jag det faktum att de inte räknar om Frank till Euro till min fördel... jag ger dem helt enkelt frank sedan. Men det kunde ju kommit i bättre tider... Dock skönt att det har löst sig!

Imorse när jag kom ner vid sju-tiden möttes jag dessutom av en ganska obehaglig syn sà tidigt pà morgonen.. alla fönster och dörrar stod öppna pà vid gavel! Tydligen hade brödrosten gàtt sönder och tvà mackor var totalt förkolnade; det luktade inte gott.

Besöket gav sig av vid tio-tiden, kändes litet konstigt att säga hej dà... det var bara jag hemma och jag känner dem inte särskilt bra... men det var skönt att jag kunde fà stöka ensam här sedan, har äntligen fàtt golvet vàttorkat och fint! :)

Sedan tittade jag i brevlàdan och sàg att mit efterlängtade paket fràn mamma och pappa làg där!! Har nu alltsà fàtt en webcam, en mic, tvà filmer, ett kort pà mamma med en liten hälsning pà baksidan och marabouchoklad! Snacka om att det gjorde min kväll när jag öppnade det nu pà kvällen! 

Och om nàgon kan förklara hur man gör hörlursinställningar blir jag jätteglad! Inte bara i skype... ljudet är väldigt làgt överlag (inne pà youtube osv.) och det är bara ljud i ena luren.. det var det pà mina andra cksà men det är likadant när jag kopplar in dem i mp3n sà där har väl bara ena gàtt sönder... vet intevad det är för fel...








och förresten... det haglade här förut idag.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Emelie

OJ!!! Med choklad. haha. Kan de inte skicka hallonsaft till mig också ;) eller smörsteka kantareller på en macka. haha.

Usch vad jobbigt med den där internet sidan. Känner ångesten, jag råkade typ andra veckan här ladda ner en massa film, utan att kolla hur mycket de kunde ladda ner gratis till deras nätverk (tänkte ju inte på att jag använder samma nätverk även om jag har egen dator) Så jag trodde ett tag att jag skulle få böta en massa.. men jag hade laddat ner 7 gig och de får ladda ner 20, så de var inga problem. Förresten, fatta chocken när jag trodde jag fått fortkörningsböter! Aaah.

De blev en lång kommentar. Aja. Nju av chokladen!

Kram Emelie

2009-11-05 @ 04:30:27
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0