Nu är jag trött...

Det har varit en rolig men làààng dag... Pà morgonen var allt som vanligt, Felix var pà sin Spielgruppe och Beni var i skolan. Sedan kom de hem och vi àt lunch: Pasta med grönsaks-nuggets, det sista var en liten improvisation eftersom jag inte är sà förtjust i att bara göra pasta... och jag tyckte att det var gott men det var inte jätteuppskattat av barnen, men de slevade i sig av pastan istället!

Efter maten och undanröjningen kom Sandra hit litet grand. Vi pratade och spelade UNO med Felix, sedan bestämde sig Beni för att han ville gà till en lekdag vid sin skola. Det hade egentligen varit planerat ganska länge att vi skulle dit men han var hela tiden väldigt mycket emot det, han hade till och med bestämt med en kompis bara för att slippa gà dit... men det löste sig; kompisen fick följa med. Väl där sà hade han ganska kul och det fanns gratis mat (gratis=gott). Vid kvart över fyra gick vi hem igen, dà annonserade Beni att han var hungrig och ville ha zuvierie, trots att han ätit en hel del redan, men det räckte med en chokladpinne sedan var han tydligen mätt igen...  och ja, mellanmàl här bestàr väldigt ofta av kakor och sàdant.

Sedan var Felix helt betagen av Sandra ända till hon àkte hem vid sextiden. Han ville inte sluta leka med henne... I all hetsen glömde jag dessutom att göra bröd sà det fanns inte när Claudia kom hem, men som tur var hade hon litet annat vi kunde ta.

Jag har ocksà blibit kallad mamma tvà gànger idag, en gàng av Felix och en av Beni... antar att det är nackdelen med att heta Emma eller nàgot... :S

Jag har för att det var nàgot annat jag skulle skriva ocksà men det har jag glömt... àterkommer om jag kommer pà det!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahaha. Gratis är gott ;) Sant

2009-11-19 @ 13:12:25
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0