Alpenstrasse!

Alltsà, det här blev litet senare än vad jag hade tänkt mig... vet inte vad som har upptagit min tid idag eftersom jag inte har gjort nàgot men tid har jag inte haft i alla fall!

Imorse hade jag dock litet "skämma-bort-mig-själv-mys"! Jag àt frukost i sängen och tittade pà Stolthet och Fördom (medtagen hemifràn). Det är verkligen en bra film, jag har nu hamnat i en av de där perioderna dà jag bara kan se pà en film och den vill jag se sà mycket som möjligt... 

Men jaja, här kommer en liten inblick i hur jag bor här i Gümligen:

   
Först ser vi ytterdörren och min skugga! Jag mäste förövrigt sätta up mitt namn pà bevlàdan snart nu, Thomas tjatar pà mig och idag fràgade brevbäraren om det ocksà!


Sedan kommer vi in i hallen (dammsugaren stàr inte där i vanliga fall men just dà hade jag inte orkat sätta undan den än..)


Gàr vi till höger i hallen komer vi hit där alla jacko och skor finns!

Rakt fram finns denna öppning in till nästa rum och...


..till höger har vi köket!


Gàr man raktfram i i nästa rum ser man detta till höger och...


...och detta till vänster! Det är Felix rum som ser sà stökigt ut men det är pga av att jag höll pà att tvätta sängkläderna sà täcke, kudde och hundra gosedjur ligger pà golvet...


Sà här ser det ut när jag har städat (ja, jag glömde att sätta igàng lixten pà ett par bilder..)


Gàr man in i rumet till höger om Felix rum kommer man hit, dvs. till tv-rummet!


Vi gàr nu upp stället...


Sà ser det ut här, om man gàr igenom dören med glas kommer man...

Hit, alltsà till köket pà övervàningen!


När jag stàr med köket i ryggen ser hallen pà övervàningen ut sà här.

 
Direkt till vänster (dörren syns inte pà hall bilden) finns mitt rum!


Mer mitt rum...


Dörren längre ned till vänster leder till barnens lekrum (det är inte ofta det är sà pass städat därinne)


Rakt fram, mittemot köket, ligger Benjamins nya rum.


Direkt till höger (dörren syns inte pà hallbilden) ligger mitt badrum!

Dörren till höger om Benjamins rum leder till trappan ner...

Jag har inte tagit med riktigt alla rum men nästan...

Sàdär, nu har ni sett hur jag bor här! Nu màste jag gà ner och äta litet innan jag ska àka in till stan!

Ha det,
/Emma


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej ramlande in på din blogg av en slump och det var en rolig överraskning själv är jag också för tillfället Au Pair i Schweiz. Kul att läsa om någon annan som också är det.

Hoppas du har det bra.

2009-10-01 @ 17:02:04
URL: http://lindalyktberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0