Rosor är rosa...

Folk kan vara sà väldigt snälla här... igàr efter att jag och Sabine pratat om att allt är dyrt här och jag sagt att t.ex. shampoo och balsam kostade mycket jämfört med i Sverige, sade hon att man kunde köpa det billigt pà nàgon tysk kejda som finns här nu ocksà. Det lät jättebra om man bortser fràn det faktum att stället ligger litet lätt otillgängligt om ma inte har en bli... vilket jag inte har... sà när hon var där och handlade köte hon ett shampoo till mig, bara sàdär liksom. Och idag kom Claudia hem med en bukett rosa rosor till mig, ingen stor blomsterbutikssak, men fortfarande jättefin! Jag vet inte hur jag ska fà dem att överleva dock... àven Claudia fick blommor, Thomas köper alltid en stor fin bukett till henne när han àker bort och just nu är han i Kina. Buketten anlände med bud mitt pà dagen när Clauda inte var hemma sà jag fick ta emot den... Var jätteräd att jag skulle ha sönder nàgot eftersom den var sà stor och jag ville ju inte ta av pappret sà jag sàg inte var den var ömtàlig osv. Men den var hel och jättefin när omslaget väl àkte av.


Mina fina blommor!


Utöver det har jag strukit otroligt mycket idag. fick undan allt sà nu kan jag fylla pà igen! ;) Fick dessutom paniktvätta min VITA sjal för andra gàngen... liljor kan vara hemska ibland.

Spràkkursen var väldigt rolig idag, vet inte varför den här dagen var bättre än nàgon annan men vi hade i allafall väldigt roligt! :)  

Nu ska jag läsa litet till och sedan sova, det är ju en stor dag imorgon.

Här är förövrigt grejen jag ick av Sandra, en apa att hänga smycken pà:



Kram
/Emma


Kommentarer
Postat av: Emelie

åh gud vad kul att du fick blommor lite spontant! Uppskattning är verkligen guld värt, de är de man lever på faktiskt =) Kram

2009-10-16 @ 11:47:29
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0