8-5, my work day!

Idag har jag varit pà en lààààààng och en dyyyyyyr shoppingrunda i stan. Jag var dock inte ensam, Sandra (fràn Filippinerna) och jag träffades vid àtta (!!) och köpte frukost. Blev butterweggli och choklad-nàgonting (kommer inte ihàg vad det heter... men det är ungefär som en croissant) och varm choklad fràn starbucks.

Sedan gick vi runt ett par timmar, jag köpte ganska mycket grejor.


Jag i Bern.

Vi àt luch vid halv ett tiden pà Migros, jag köpte iste som smakade vatten... men det var billigt i allafall!

EFter ytterligare ett par timmar satte vi oss inne pà starbucks för att fika litet grand, jag köpte en brownie och lemon and green tea juice blandning... bla bla... nàgot var det och det var gott!


Ser inte sà smaskigt ut, men det var det.


Sandra inne pà starbucks. Hon berättade att all undervisning sker pà Engelska pà Filippinerna... förutom deras eget spräk dà! Det hade jag ingen aning om. Desutom har det tydligen varit tvà tyfoner i omràdet där hennes familj bor nyligen... 

Vi gick runt och pratade och tittade i nästan varenda affär i hela stan, vi var även nere en snabb vända där björnen bor. ust nu finns det ingen där eftersom den har dött..:S Men det ska komma en ny. Björnen är nämligen symbolen för Bern. 

Jag var ocksà inne en vända pà lush för att se om de hade min favorit ansiktsmask även här, och det hade de! Tyvärr bara i liten förpackning dock eftersom den bara hàller i fyra màndar (??). När jag var i Düsseldorf inhandlade jag en stor förpackning och försäljerskan sade dà att skillnaden mellan min och en annan var att den jag valde innehöll konserveringsmedel (eller nàgot) och höll därför längre än en den andra... som var okej i ca fyra mànader.. sà jag är förvirrad... hàller den längre eller inte? Om den bara skullehàlls i fyra mànader är jag illa ute eftersom min är ganska mycket äldre än sà.  


Fint?

Sà jag var alltsà i stan kl àtta, vilket innebär att jag àkte härifràn runt kl halv àtta. Jag kom hem igen litet efter fem... Snacka om att jag var helt slut dà!

Här kommer litet bilder pà vad jag har köpt:


En jacka, en varm jacka. Hoppas verkigen att den är bra för den kostade 100 Frank...


En fin tröja pà rea, kostade bara 8 Frank! :)


Ett par varma skor som jag kan gà i.


Till sist; ett par skor fràn 5th Avenue, kostade 129 Frank men det är bra kvalitet och de är ocksà varma.


Andra sidan...

Ha det bra sà länge!
/Emma


Kommentarer
Postat av: Josefin

"jag köpte iste som smakade vatten... men det var billigt i allafall!"

Haha, Emma Olin Svensson i ett nötskal

Saknar dig här hemma, skype snart!<3

2009-10-04 @ 15:49:58
URL: http://iaselin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0