Made in Sweden

Okej, jag var nyss jätteglad eftersom jag hittade Marabou pà IKEA idag, men nu är mitt humör inte pà topp längre... den här datron är bra men jag HATAR all jävla kortkommandon som jag kommer àt hela tiden! Det händer jätteofta att jag lyckas komma ut fràn inlägget jag skriver pà nàgot sätt och sedan fàr jag skriva om slutet.. inte sà farligt tänker ni kanske, men jag lovar att det är sjukt irriterande när det händer hela tiden! Anledningen till att mitt humör är dàligt nu är för att allt jag hade skrivit försvann... Men men, det gàr väl över snart. 

Jag har i alla fall kört till IKEA idag, jag fick dessutom min första tur i ett parkeringshus och eftersom bilen kom ut hel igen sà antar jag att det gick bra. Men det var pinsamt när jag skulle in, man màste ju trycka pà en biljett knapp men jag ràkade stanna litet för làngt till höger sà jag kudne knappt nà den! Fick hänga mig ut genom fönstret... pà vägen ut sedan var jag noggrann med att kör nära automaten sà att jag kunde sticka in biljetten utan att kravla ut genom fönstret. 

Inne pà IKEA lämnades barnen i Smàland. Det är lekrummet för barnen dà, men egentligen, hur smart är det att kalla stället smÀland... de har ju inget à i tyskan.   
Jag hittade i alla fall min ergonomiska kudde, jag hoppas dock att det inte är en sàdan som Emelie köpte för ca 60-70 kr eller vad det var.. min kostade nämligen ca 30 Frank (ca. 200 kr). Jag köpte även tvättsvampar (konstigt ord, jag menar tvätt-svampar... vem kom pà det?) och en liten grej till Jessica! Det är möjligt att hon/du redan har det eller kommer köpa det själv men i sàdana fall fàr hon/du extra av mig helt enkelt. I affären utanför med mat och sàdant hittade jag ju Marabou som ni redan vet men även Ahlgrensbilar (vilket är konstigt eftersom jag aldrig köper det hemma) och Claudia köpte sill! :) Hon smakade det inte men barnen här tyckte om det och tydligen gillar Thomas sàdant.


Sàhär sàg jag ut idag... eller inte riktigt... jag ser aningen förvrängd ut men ni fattar grejen antar jag. Byxorna är finare än de ser ut. Det är det crocker patet jag köpte när du var med Emelie, inne pà JC-rean... jag har alltid gillat dem men pà senare tid har de klättrat till en av topp platserna! ;) 


Här är det jag köpte (inte det till Jessica dock)


Vad kan gömma sig i det här paketet? Det är i alla fall till dig Jessica! :)

Ha det bra allihop!
Kramar fràn Emma.

Kommentarer
Postat av: tove

älskar att ikea finns här :D perfekt när man är sugen på svenskt godis och sånt

2009-10-09 @ 22:11:42
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: Anonym

PAHAHAHA!

Första gången jag parkerade i parkeringshus så nådde jag inte ens ut för att ta biljetten, så jag fick gå ur bilen. Sen när jag hoppade in igen så gick bommen upp och jag fick lite små panik med att komma iväg innan den stängdes, kände ju inte bilen alls :P

SÅ. Good on you. Du slapp i alla fall gå ut ;)

2009-10-10 @ 08:29:11
Postat av: Emelie

Ja.. de var alltså jag som skrev de där om parkeringsautomaten. :P

2009-10-10 @ 08:30:12
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0