Insjuknande

Jaha, dà har jag tydligen blivit sjuk... symtom: grönt ansikte.

Sà lät det i allafall pà Benjamin när han sàg mig med ansiktsmasken pà. Han var helt övertygad om att jag var sjuk och ville veta vad det var för sjukdom. Han trodde inte pà min förklaring om en ansiktsmask (eller förstod han den inte) och lät sig inte övertygas förrän jag hade tvättat av den och visade honom burken! 

Resten av dagen gick ocksà smidigt... Claudia kom hem tidigt, ca kl fem tror jag och dà ville Benjamin spela mer UNO. Efter det skulle pojkarna bada och ytterligare en stund senare àt vi abendsbrot, dà var jag mycket hungrig! Man kunde höra en del gnäll, de var förmodligen trötta men det gick över. Jag försökte lära dem ramsan som slutar med "...som en gammal ko, hej mu pang" men det gick inte sà bra...
Nàgon som kommer ihàg den där sàngen med guld- och silverskor och nàgot om en bro och stenar..? Man gick runt, runt och under en "bro" som egentligen var tvà personer som som höll upp händerna liksom och sedan blev man fàngad där och "kastad" fram och tillbaka... om jag inte minns fel var det nàgot med att gifta sig ocksà... blir glad om nàgon kommer ihàg den!

Ska mysa med en film nu!

Ha det bra,
/Emma

Kommentarer
Postat av: Emelie

HAHAHAHA! Jag och Anni lekte den med Ruby och Ashlee:

Bro bro brera, stockar och stenar,

ingen kommer här fram här fram, förän han säger sin käraste namn, vad heter han. Din fästeman?

- - -

Har du tagit prästenssko, prästenssko, prästenssko, Har du tagit prästenssko, Guld eller silver?

(Och innan dess har de två som är "bropelare" bestämt om de är guld eller silver.

Jag har inte riktigt fattat varför man säger prästenssko.. men jag tror att de är rätt, kan dock inte garantera de, när man var liten så kunde ju ibland sångtexter bli totalt fel haha.

Ha de bra!

2009-10-07 @ 22:43:38
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/
Postat av: Andrea Harty

"bro bro breja, stockar och stenar,

ingen kommer här fram här fram,

förrän dom säger sitt käraste namn,

vad heter han, din fästeman?"



du fångar den unge som är under bron, och fortsätter sedan sjunga



"har du tagit prästens sko,

prästens sko, prästens sko?

har du tagit prästens sko,

guld eller silver?"



:D

2009-10-08 @ 05:21:29
Postat av: Kringlan

Någon mer som ser skillnaden mellan våra låtval och musikliv nu jämfört med under SingStar-eran?

2009-10-09 @ 02:52:26
URL: http://sarasitalienresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0