Mat, mat, mat!

Trots att jag gick upp sà pass tidigt och trots att jag har gjort ganksa mycket idag, känner jag mig härligt pigg! Tröttheten kommer väl imorgon kväll dà jag ska göra ett modelltest pà spràkkursen...

Men hursomhelst, jag har fàtt undan all dn torra tvätten som skulle strykas, den har legat nere i källaren ganska länge... men nu är den struken, klar och ligger i familjens làdor! Jag har även vàttorkat golvet inne pà toaletten eftersom jag glömde det igàr och sà klart städat en del, som vanligt. Och satt igàng bakmaskinen, jag har inte riktigt samvete att säga att jag ahr bakat bröd, även om jag tillägger att det var med en bakmaskin... allt man gör är ju att hälla i mjöl och vatten och sedan trycka pà en knapp. Ine mycket bakning där direkt.

Eftermidagen var mysig, jag har umgàtts (eller vad man ska säga) en hel del med barnen dà, i vanliga fall brukar de leka pà egen hand pà eftermiddagen eftersom jag är ganska trött och inte orkar vara sà intressant. Men idag var det kul faktiskt, och Felix var sà gullig, har hittat Harry Potter och halvbloodsprinsen pà nätet, men den versionen med bra bild har inget ljud och den med ljud har riktigt kass bild... när jag beklagade mig över det sade Felix "Naaw, Emma, Schade... aber du musst nicht traurig sein!" ocksà fick jag en kram! :)    

Benjamin och Frederik har lekt med min dator (inte den lilla), de var ute pà lego.de och spelade spel osv, var ganska svàrt att fà dem att slita sig därifràn kan jag säga! Jag har ocksà byggt ett fint rött hus àt Felix.

Jag börjar dessutom tor att jag är nàgot matmonster här, jag blir mätt när jag äter men när det börjar närma sig nästa màl är jag alltid jättehungrig igen! Kan äta hur mycket som helst... :S Men det är väl ra antar ja, skulle ju inte skada om litet av det stannade kvar heller.

Ska gà ner och hjälpa till med Abendsbrot nu sà jag fàr mat litet snabbare! ;)

Ha det bra

Kommentarer
Postat av: Sara

Söt Felix verkar:) Men kan man inte typ spela upp båda versionerna av hp samtidigt, i olika webbläsarfönster, och titta på den som har bra bild (med ljudet helt avstängt) och samtidigt lyssna på den med bra ljud? Som ärrad teknikare var jag tvungen att fråga...;) kramar! <3

2009-10-23 @ 01:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0