sova pà maten...

Idag blev en riktigt bra dag (hittills... jag är rädd att Felix ska fà ett utbrott eftersom han är sà trött..). Luchen blev jättebra och Thomas var nöjd med värmen jag hade när jag stekte i smör ;)
Pà morgonen hann jag med de flesta sysslor, jag kom till och me ihàg att ställa ut glasflaskor och sàdant pà gatan sà att det kunde bli upphämtat, och nu pà eftermiddagen har vi varit vid den nya lekplasten igen! Det blev ett längre besök idag eftersom vi har haft riktigt fint väder. Jag gick ut i en tunn tröja, jeans och ballerina och blev störtvarm pà tvà sekunder. 

Som sagt är Felix jättetrött nu, han somnade med huvudet pà matbordet när jag och Benjamin lade pussel (300 delar, han hade inte tàlamod att göra klart det). Nu sitter de och lyssnar pà en skiva som handlar om riddare, knappt kontaktbara. Jag har dessutom kommit ihàg att sätta igàng bakmaskinen, men det var en annan sorts bakmix idag sà jag är inte säker pà att jag har gjort rätt... men vi fàr väl se! 

Pratade mycket snabbt med Bea förut och fick reda pà att Ingalill är pà besök för tillfället. Trevligt, trevligt... jag hade ju tänkt àka förbi Irland pà vägen hem till Jul men tyvärr fick jag redan pà att jag inte kan bli ledig förrän den 22 dec och ddet känns ju som att tiden blir liiitet knapp där. Men när det nya barnet har kommit kommer jag att ha tid att hälsa pà henne, dà är det bara en fràga om pengar! ;)

Benjamin kan förövrigt vara en riktigt söt storebror ibland, när Felix somnade pà bordet sade han "Mein Felix" och klappade honom pà huvudet...
Men nu är jag orolig, de har börjat skratta vilket betyder bus vilket betyder att Felix snart kanske kommer börja gràta... det händer ganska ofta och beror pà àldersskillnaden, han kan inte hàlla samma tempo som Benjamin.

Ska sluta nu innan ni blir uttràkade!
Kram
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0