2/9

Jag har idag varit med och lämnat Felix till hans Waldspielgruppe... vi tog bilen eftersom det såg ut att bli regn, i vanliga fall cyklar dem dit men jag vet inte om jag kommer kunna göra det också... Felix är väldigt stor för att vara fyra, han ser mer ut som fem/sex! Men jag får ta bilen om jag vill, det är dock för långt att gå.
Sedan fick jag uppdraget att städa pojkarnas rum, det gick bra... det ser fint ut nu men jag har ingen aning om vilka saker som tillhör vem så jag bara lade dem litet på måfå (de har varsin låda för leksaker) så får de skälla på mig sedan! ;)

Språkkursen gick bra igår, jag satt mest och tittade på... men det blir den kursen! Dock ser jag inte fram emot det, jag tror att jag underskattade hur mycket läxor man får där... inte så att man blir överöst med det, men hade tänkt mig att det inte skulle vara alls mycket, mer en bisak som kunde göra om man hade lust! Lucy fick i alla fall det att låta som så när jag frågade men nu i efterhand verkar det inte vara så pass lätt! 

Vi hörs så snart mitt internet fungerar igen! 
Ha det bra,
/ Emma 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Mja, jag tycker inte riktigt de känns som att jag kommit in i rutinerna än eftersom att mamman är hemma i stortsätt hela tiden. De kommer bli annorlunda sen när hon ska jobba, men å andra sidan så ska hon bara jobba halvtid så de kanske inte blir så grymt stor skillnad - Hade varit skönt, för jag har de ganska bra nu alltså :)

Hur gillar du din familj? Är de trevliga och så? Hur är de med den andra au pairen, kommer ni överrens? Ha de bra!

2009-09-02 @ 12:44:48
URL: http://emeliechristersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0