Me day

Ok, efter min mycket effektiva morgon var dagen ganska seg... Jag lyckades fà iordning maten i tid men tyvärr kom Thomas en halv timme försent sà den blev aningen kall. Potatisen blev ocksà litet underlig... eller tvà potatisar blev underliga... undrar vad det var för fel pà dem. Sà det var alltsà potatis och chicken nuggets som serverades idag, Claudia hade sagt att jag kunde göra det... Blev mumsigt även om jag inte kunde hitta bàgot bättre än ketchup att ha till. Imorgon har jag ingen aning om vad jag ska göra, blir kanske pommes och nàgot jag hittar i frysen, vem vet.

Vid tvà tiden gick Benjamin till en kompis och jag fick det litet lugnt med Felix, han satt och màlade litet grand och jag satt brevid och drack te. Vi gick ocksà till affären där jag köpte tvà Berlinare (heter det sà pà svenska?) som vi hade till zuvierie. Vi stannade till vid en lekplats pà vägen där Felix sprang runt litet grand. Imorgon kan jag förhoppningsvis lura iväg Benjamin till en annan lekplats som tydligen är ny, han ville inte gà idag och jag hittar inte dit!

Sedan har jag för första gàngen pratat i telefon (med nàgon annan än vänner eller familj). Det gick inte sà bra. Eller jo, jag förstod vad han sade... men jag lyckades fà ihop det sà pass bra att han ska ringa imorgon bitti istället (han ville nàgot med tvättmaskinen) eftersom jag inte kunde svara pà alla fràgor... men imorgon bitti är det bara jag hemma! Om inte Benjamin eller Felix kan berätta om apparaten behöver anslutas pà ett visst sätt och när de köpte den osv... Funderar pà att inte svara... men det är intsà lätt med tanke pà att barnen här har svarat innan man har hört att det ringde! De springer alltid efter luren och ganska ofta slutar det med att Felix börjar gràta eftersom han inte hinner med Benjamin och itne fàr svara. 

Nu pà kvällen var jag i Bern pà spràkkursen, mycket tevligt! Vi hàller pà att kràngla med konjuktiv 1 och 2 just nu, det ä litet förvirrande men jag tror at jag har gjort det här förut.. jag fick det bara förklarat pà ett annat sätt dà (pà svenska är inberäknat i detta andra sätt..). Precis som lärarinnan sagt (jag har aldrig lärt mig vad hon heter) gick vi alla ner till cafeet under pausen och satt där och pratade ganska länge, det var riktigt kul! Det är en sjukt mysig grupp! :) 

Nej, nu ska jag se klart pà den tyskdubbade Jackie Chan filmen... kanske byter till en annan kanall, nu när jag för en gängs skull orkat ta en tidning medtv-tablàn! 

Ciao (det är sjuuukt mànga som säger sà här precis som merci, man hör det hela tiden!),
/Emma   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0