weit gegangen

Hallá i stugorna!

Igad har varit en mycket bra dag! Om man bortser frá början först´s... skulle duscha och upptäckte att man itne kan lása dörren... jag hatar sádant! 

Men hursomhelst, den blev bättre sedan, jag ákte med Claudia, Thomas, pojkarna och en annan familj ut till en stor lekplats där barnen kunde ha litet kul. När de hade tröttnat gick vi vidare pá en promenad och snart kom vi fram till en uteservering (páminde mig om hur jag tror att oktoberfest ser ut med med mindre öl och folk). Vi satte oss där och át, jag smatake weisswurst vilket förvánansvärt nog var riktigt gott! :) 
Barnen kunde leka litet till pá en lekplats som fanns där och efter ett ganska bra tag ákte vi därifrán. Vi sade hejdá till den andar familjen och begav oss iväg, jag trodde att vi skulle hem men istöället ákte vi till en marknad och tittade litet grand, Claudia letade efter kläder till den lilla tjejen som ska komma och jag gick in i en bokhandel och impulsköpte twilight pá tyska (jag vet att den förmodligen är litet svár för mig men jag vill inte läsa sádana lättlästa böcker... de är inte sá bra... pá tyska hete boken förövrigt "Bis zum Morgengrauen"). Sedan át vi glass innan vi begav oss hemát. 

Väl tillbaka lade jag mig en stund för att läsa, men plötsligt dök Juta upp i dörren och undrade om jag ville áka med till hamnen, det kan väl vara intressant, tänkte jag och fäljde med. Det var dock bara jag Juta och Peter som ákte. Väl där hade jag väldigt roligt, de är verkligen jättetrevliga! Vi gick runt litet grand och de visade alla de nya underliga bygganderna och sá vidare, de bygger verkligen mycket nytt där, fanns byggställningar och lyftkranar överallt! Sedan satte vi oss pá ett café, det var riktigt mysigt. Solen höll pá att gá ner men det var ändá varmt och skönt i luften. Jag drack varm choklad och tack vare den kunde jag sitta i linne utan kofta! Härligt värre... ;) 

Nu är jag dock läskigt trött och klockan är bara átta... ska läsa litet och sedan göra mig iordning för sängen! 

Ha det bra!
/Emma     

Kommentarer
Postat av: Emma

vad skönt du har det.Här hemma har det regnat lite.Träden börjar få höst färger.Fast det är mysigt med hösten också.Kram mamma

2009-09-28 @ 10:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0