Höger eller vänster..?

Hej, hej...
Idag har det inte hänt så mycket... jag lämnade Felix på Spielgruppe och det gick bra, tog strassenbahn dit och tillbaka! Dock fick jag vänta ett tag på den när jag skulle hem igen eftersom den gick precis innan jag hann fram... men, men, sådant är livet!
Utöver det har jag städat litet och lekt med Felix, på söndag åker Lucie hem igen, jag tycker väl att det är litet läskigt att jag ska göra allt på egen hand sedan men på ett sätt ska det bli "skönt" eftersom jag kan lära mig alla rutinerna mer och fanktiskt känna mig litet som en tillgång snarare än en "turist"... men jag kommer säkert att sakna henne massor ibörjan då allt blir fel! ;)
Jag är också litet rädd att jag ska känna mig som en "putzfrau" (städerska för de som inte förstår) Lucie sade att hon gjorde det i början och det är ju verkligen inte därför jag är här...





Ikväll är det språkkursen som gäller, ser inte så mycket fram emot eftersom jag är ganska trött... Men jag måste väl... Ska dessutom ta strassenbahn dit själv, Lucie cyklar men sådant sysslar jag inte med! ;) Fast egentligen har det mer att göra med att jag inte vill komma fram helt genomsvettig eller så (om jag har förstått allt rätt finns det en del uppförsbackar på vägen). Men alla förväntar ju sig att jag kan vägen från hållplatsen och till skolan, jag har ju trots allt gått där ungefär tre gånger... men seda när det ju mig vi pratar om! Jag kan gå vilse på en rak gata (vilket det nästan är)!! Så jag hoppas verkligen att jag vet var jag ska ta vägen när jag kommer fram... jag kan nämligen inte komma ihåg vägen i huvudet nu! Ännu värre är det när man kommer in, man måstre gå i en himla massa trappor och sedan är jag alltid lika vilse på om jag ska till höger eller vänster när jag kommer upp... Men någon gång ska jag väl komma rätt, om det så är till de sista minuterna! ;) 

Ha det bra så hörs vi förhoppningsvis imorgon! 

/Emma  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0