April 26, 2010 - dag tre

Alltså, den här dagen var litet mer händelserik. För att inte bryta några vanor tänkte jag berätta att jag har våttorkat golven, städat (hela badrummet, det tog litet tid), tvättat och strukit. Jag var nere i strykrummet i säkert två och en halvtimme och nu har jag nog halverat kaoset därinne, tyvärr har jag dock kvar en massa skjortor och jag är ju som bekant inte så snabb vad gäller dem. 
Till lunch provade Claudia en "ny" grej. Hon plockade fram en stenplatta som stått i källaren i x-antal år men aldrig använts. Det är nästan en sådan de använder i Japan för att steka maten vid matbordet och itne spisen. Men vi fick itne rätt på det så jag fick gå och steka till de sista sakerna i stekpannan istället.
Efter all undanplockning av maten och ytterligare litet strykning och sådant, så begav jag mig till Gümligen för att köpa ett månadskort, så nu är jag 56 Fr. fattigare och ett papperskort rikare. Jag fortsatte med spårvagnen in till stan för att höra med Mirgos om de hade någon annan B2 kurs, min gick ju inte vidare eftersom vi var för få. De hade en som förhoppningsvis kommer att starta i nästa vecka. Dock hoppas jag nästan att den inte gör det för den var litet sen för min smak, den börjar klockan åtta och slutar klockan tio... jag som somnade ibland när det var mellan sex och åtta kommer ju aldrig att klara det där! Men jag såg en annan passande kurs som jag kan gå i nödfall; babysitting für Jugendliche. Det låter väl bra? ;)
När jag kom tillbaka duschade jag av mig litet grand, det var ju så himla varmt ute. Sedan skulle jag passa charlotte medan Claudia köpte hem litet mer pålägg, dock får hon nog vänja sig vid mig igen.. hon tyckte inte att det var så kul. Men om jag ahr tur så berodde det på mitt bodybutter (som jag borde slänga) eftersom det luktar väldigt mycket. Men, men, det blir ju intressant att se hur det går imorgon då hon ska följa med mig och lämna Felix på hans spielgruppe, vi ska öva litet grand och sedan ska jag lära mig att mata henne med nappflaska ordentligt, tydligen så är hon inte så förtjust i den heller... så vi kommer nog att det kul de första veckorna ihop, hon och jag.

Tänkte också visa några snabba bilder jag tog i stan, våren har verkligen kommit hit nu!



Såhär ser Bern ut... en del av det i alla fall!


Spårvagnen på bron är min blauen bänli! Synd bara att man inte ser hur pass soligt det var på bilderna, här ser det nästan mulet ut ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0