Icepeak

Jaha, så var den här dagen överstökad också! I övermorgon beger jag mig till Österrike, ska bli kul att få besöka ett nytt land! Jag vet dock itne när jag komme tillbaka, det blir förmodligen mellan tisdag och torsdag så uppgifterna är inte direkt exakta... Claudai hade dock en bra ide, jag måste nämligen byta tåg i Zürich, så hon sade att om det var möjligt kunde jag ju ta ett tåg från landeck på morgonen och sedan hinna se mig omkring i Zürich och åka vidare på eftermiddagen. Det hade varit kul att hinan se litet av en annan stad också... de enda andra säder jag har besökt hittills är ju Lausanne och Murten... plus Basel men det räknas inte, jag har ju bara sett stationen.
Idag har jag faktiskt passat Felix! Det händer ju inte så ofta nuförtiden. Det var trevligt, utöver det har jag dock inte varit till så stor nytta... jag snabbströk ett par byxor till Claudia innan jag stack till sptåkkursen och lade upp en del strumpor och sådant i lådorna.
På kvällen var jag som sagt på språkkursen, dte var intressant. Det är roligare där nu när Agnes  är tillbaka igen! Innan kursen var jag på coop på Ryfflihof och kollade på icepeak jackan som Claudia sett i reklambladet. Den verkar himla bra och var inte alls dyr (119 CHF ca 840 kr) vilket är bra, de flesta andra vinterjackor som jag har kollat på kostar runt 400-500 CHF vilket jag anser vara liiiitet för dyrt. Hursomhelst så mötte jag Agnes av en slump där så hon följde med och kollade efter jackan, sedan gick vi till kursen. När den var slut gick vi till ett cafe som hon kände till och åt glass, himla gott, den var hemmagjord. Dock var servitören aningen trög, jag fick säga cookie (en glassmak) ca 30 gånger innan han fattade... och då ska jag tillägga att jag satt och pekade på den i menyn också.
Mn kvällsmat idag blir alltså glass, en gipfel och toblerone... nyttigt och bra! :)

Jag har också dragit på mig en lättare förkylning nu i lagom tid till Österrike... jippie... :S

Ha det bra!

P.S. tack josse för mattipsen, ska skriva ner dem! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0